SR

Sedam pokazatelja da vam je HITNO potreban redizajn sajta


25.09.2018    10:08

Sedam pokazatelja da vam je HITNO potreban redizajn sajta

Prvi utisak je od krucijalne važnosti.

Istraživanja pokazuju da imate svega sedam sekundi za postizanje “savršenog” prvog utiska. I istina, tako je u svim situacijama, pa i kada je prodaja u pitanju. Kada malo bolje razmislite, ono što vaši potencijalni kupci prvo vide kada je u pitanju vaše online prisustvo, jeste upravo web sajt.

Dobar sajt, kao i dobra usluga ili proizvod, će uvek biti vaš najbolji marketing. Uvek.

Lepo dizajniran sajt je efektan alat za privlačenje posetilaca, a složićete se — svi oni mogu da budu zapravo i potencijalni kupci i budući klijenti.

Pored ovoga, postoji mnogo razloga zbog kojih vam redovna i dugoročna optimizacija sopstvenog sajta za pretraživače (SEO) može unaprediti način na koji vaš biznis funkcioniše. Uostalom, Google redovno ažurira svoje alogirtme na osnovu kojih rangira web stranice na pretragama.

Ukoliko do sada niste uzimali u razmatranje bitnost dobro dizajniranog i optimizovanog sajta za celokupno poslovanje, nastavite sa čitanjem. Predstavljamo vam sedam pokazatelja zbog kojih ćete se već danas odlučiti na redizajn sajta:

 

  1. Možda vas je malo sramota kako vaš sajt trenutno izgleda?

Dobro, možda smo ovo malo pregrubo rekli, ali da budemo realni… Ovo je zaista odlično pitanje koje treba da postavite sebi — da li ste u potpunosti zadovoljni svojim sajtom? Da li se blago uspaničite kada vas neko pita da pošaljete link ka vašem sajtu? Da li sajtovi vaših konkurenata izgledaju neuporedivo bolje nego vaš?

Postoji mogućnost da niste zadovoljni izgledom, sadržajem, ili jednostavno delićem vaše web prezentacije. Nikakav problem, sve je ovo u redu, ali je definitivno pravi trenutak za redizajn.

Zapamtite, vaš sajt je lice firme i ne želite da neko stekne pogrešnu sliku o vama, zar ne?

 

  1. Brzina učitavanja stranice.

Prema raznim istraživanjima, čak 49% posetilaca očekuje da se sajt učita za dve sekunde i manje, dok ostalih 51% tvrdi da “strpljivo čekaju”. Dakle, ako se vaš sajt ne učita za dve sekunde – spor je. Ne možete očekivati od vaših potencijalnih kupaca da čekaju da se određena stranica učita i otvori, zar ne? Na ovaj način gubite kupce i smanjujete prodaju.

Postoji mnogo alatki putem kojih možete da testirate brzinu učitavanja sajta, a jedan od njih je i Google Page Speed Insights.

  1. 404 error!

Nemoguće da vam se nikada nije desilo da ukucate određenu adresu, a dobili informaciju da nije dostupan. Famozna greška 404. Mnogi sajtovi koriste ovaj momenat za dodatnu kreativnost, ali recimo da nikako nije dobro da vam većina putanji ka sajtu vodi u grešku.

Nekada se dešava da je problem u učitavanju koje traje kao večnost, a ponekad i da samo određeni link ne radi. Sve ovo jasno implicira: sajt nije dobro organizovan i optimizovan.

Fukcionalnost sajta je osnova i trebalo bi da predstavlja najbitniju stavku za sve nas.

Samim tim, kada kreirate sajt ili aplikaciju, uvek se stavite u cipele vašeg potencijalnog kupca, klijenta, korisnika. Da li se najosnovnije informacije mogu lako pronaći – cene, usluge, kontakt, ikonice za društvene mreže, često postavljena pitanja?

 

  1. Posetioci brzo napuštaju sajt.

U ovom delu potrudićemo se da vam najbliže moguće objasnimo kako možete da saznate koliko se vaši posetioci zadržavaju na vašem sajtu, šta je to bounce rate i kako sve to zajedno utiče na vaše poslovanje.

Zamislite: vodite blog sa receptima za vegansku ishranu koji je danas privukao određenog zainteresovanog čitaoca. On može da dođe na vaš blog i ode vrlo brzo sa njega. Zašto? Jer nije uspeo da pronađe ono što je tražio (recept za vegansku pizzu) ili, u drugom slučaju, pronašao je ono što mu je potrebno, ili pročitao tekst koji je tražio, ali niste uspeli da ga navedete da nastavi pretragu i detaljnije istraži ostale recepte.


Bounce rate odnosno “stopa odbijanja” je baš to — zadovoljstvo korisnika vašim sadržajem i “stepen korisnosti i interesantnosti sajta” posetiocima. Dakle, bounce rate je procenat posetioca sajta koji, npr. odu sa njega, jer nisu pronašli sadržaj koji su tražili, ili procenat onih koje su odmah nakon jedne akcije na vašem sajtu napustili sajt, a vi niste uspeli da ih zainteresujete da malo detaljnije pretraže sajt.

Što je bounce rate niži to je bolje po vas tj. za vašu stranicu. Ukoliko je bounce rate visok – znači da stranice nisu relevantne za posetioce.

Pomenimo da u nekim slučajevima, bounce rate nije loša stvar i ne može biti jasan indikator uspeha jedne kompanije (recimo ako je posetilac zaista želeo da sazna samo jednu stvar, poput broja telefona, i otišao gotovo odmah po pronalasku informacije), međutim, često je alarm za nešto bolju optimizaciju sajta. Naročito ukoliko je u pitanju takozvani one page website.

Razlozi visokog bounce rate-a mogu biti različiti, kao što su loše formatiranje, naslovi i podnaslovi, reklame, sporo učitavanje, nekvalitetne slike, loše korisničko iskustvo, optimizacija stranice…

Bounce rate možete da pratite preko programa za analizu sajta – Google Analytics.

 

  1. Sajt nije optimizovan za mobilne uređaje.

2018. godina je. Po procenama Google-a, više od 60% ljudi svoje pretrage vrše na mobilnim uređajima.

Pf, pa nije ni čudo da Google visoko rangira stranice koje su optimizovane za mobilne telefone. Zato je izuzetno važno da svoj sajt prilagodite svakom uređaju sa kojeg ih vaši korisnici mogu posećivati. Neka vam Google analitika bude prijatelj i u ovim saznanjima.

Ako se ipak ne odlučite za to, bojimo se, možete biti u problemu, jer će vaši posetioci otvarati sajtove koji nisu prilagođeni za čitanje sadržaja na datom ekranu, što će u njihovim očima biti neprofesionalno. Drugo, sajt će vam biti u zapećku pretraga — Google je surov.

Na sajtu mobile-friendly test možete besplatno da analzirate sajt i izvršite potrebne izmene.

Za kraj imamo par smernica za vas koje će vam pomoći oko optimizacije:

1. Sajt mora da se brzo učitava;

2. Tekst ne sme da bude previše sitan za čitanje;

3. Web stranice ne smeju da budu šire od ekrana mobilnog uređaja;

4. Linkovi ne smeju da budu previše blizu jedan drugog.

  1. Nemate očekivane ili još gore — imate loše rezultate zbog samog sajta.

Da li vam je sajt funkcionalan, lep i pikselizovan? Ukoliko je tako — sjajno!

Ipak, ukoliko pored svega ovoga ne dobijate poslovne rezultate koje ste planirali, takav sajt se čini kao bezvredna investicija, zar ne?

Sajt je tu da bi vam pomogao da izgradite bazu vaših kupaca/klijenata, kao i da imate što više prodaje ili više imejl adresa u bazi.

Dakle, ukoliko ste nezadovoljni rezultatima, ponovo — pravo je vreme za redizajn.

Ono što je prvi korak jeste da sebi zadate željeni cilj. Da li je to povećanje prodaje za 15% ili bilo šta drugo, sasvim je svejedno.

Par predloga — ukoliko želite povećanje prodaje, krenite sa:

1. Analiziranjem stope konverzije;

2. Pisanjem relevantnog i kvalitetnog sadržaja – dobar sadžaj privlači posetioce;

3. Postavite jasan poziv na akciju, takozvani call to action;

4. Probajte A/B testiranje ukoliko niste sigurni koji od dve opcije je bolji, od grafike, izbora boja, sadržaja.

Određeni cilj, kao i dobar sajt vode ka konstantnom povećanju saobraćaja ka vašem sajtu, a samim tim, i povećanju prodaje, stope klikova i ispunjavanje ostalih marketing ciljeva.

 

  1. Loše korisničko iskustvo.

Možda trenutno ni ne razmišljate o tome koliko korisničko iskustvo može da utiče na krajnje odluke koje sam korisnik donosi. Verujte nam na reč, korisničko iskustvo je moguće i najbitnije.

Zlatno pravilo “manje je više” definitivno može da se primeni ovde. Korisnik mora da ima čistu i preglednu navigaciju sajta gde može da, uz samo jedan korak, sa vrha stranice dođe do dna — što je više elemenata/sadržaja na sajtu, veća je mogućnost da će korisnik zalutati i neće pronaći ono što ga je zapravo zanimalo.

Na početku vaše web prezentacije, korisnik mora da zna čiji sajt je posetio, čime se bavite, šta prodajete i slično. Potom, odlično je da se navedu neke od prednosti za korisnika, jer je upravo to ono što zanima sve vaše potencijalne kupce.

Proces kreiranja dobrog korisničkog iskustva uključuje više koraka, kao što su planiranje i analiza, dizajn, programiranje, testiranje brzina i grešaka, QA, A/B testiranja i slično.

Zapamtite, baš kao što važi da dobar marketing korisnici nikad ne treba da primete, to može da se kaže i za kvalitetno korisničko iskustvo. Postoji mnogo kompanija koje odlično razumeju važnost korisničkog iskustva, kao što su Amazon, Medium, Carbonmade, Uber, Evernote, itd.

 

Za kraj:

Priznajte sebi. Ako ste se pronašli u barem jednom delu ovog teksta, razmislite o daljim koracima. Napravite detaljnu analizu i plan, a potom krenite u unapređenje stavki koje su bitne za vaš posao.

Promene nisu jednostavne, međutim, shvatite to kao proces koji će vam pomoći da postanete bolji, imate kvalitetniji sadržaj, a krajnji rezultat će biti više korisnika. Između ostalog, to će vas dovesti da istrajete u digitalnom svetu koji neretko osuđuje nespremne.

Isplatiće se, verujte nam.

Srećno i vidimo se online ✊🏼

unlimited.rs web hosting

Mi smo web hosting provajder iz Beograda. Kroz naše objave na blogu trudimo se da pričamo o korisnim i praktičnim temama na jeziku adaptiranim za sve čitaoce. Prenosimo praktična iskustva i neograničeno znanje za sve!

Imaš pitanje ili komentar?

Uneseni podaci moraju biti validni

Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

Želite da stupite u kontakt sa nama?

KONTAKTIRAJTE NAS
+381 11 428 08 08
[email protected]
Pokreni odmah