Zamislite da ste otišli na odmor u drugi (potpuno nepoznat) grad. U toku boravka, pokvari vam se automobil i potrebna vam je hitna intervencija.
Kako niste upoznati sa mehaničarima u tom gradu, prvo što ćete uraditi je da potražite automehaničarsku radnju na Googlu.
Google će vam predstaviti spisak radnji u vašoj okolini, i moći ćete da vidite njihovu adresu, broj telefona, ali i instrukcije kako da do tamo dođete. Na osnovu preporuka drugih (review-a), videćete i da li je automehaničar pouzdan ili nije. Znaćete tačno gde da idete, zato što vam je Google stavio na raspolaganje sve informacije koje vam trebaju.
A ukoliko se vodite instrukcijama Google mapa, znaćete gde možete usput i da prezalogajite, prenoćite ili idete u šoping.
Nastavite da čitate ovaj tekst i saznaćete kako se i vaš biznis može naći na ovakvim listama lokalnih pretraga, i zašto vam je to neophodno.
Još davne 2014, Google je lansirao alat koji omogućava firmama da se promovišu na najbolji mogući način.
Google my business (Moje Preduzeće) vam omogućava da:
▪ Se pojavite pri lokalnim pretragama, kao i na Google mapama
▪ Pružite potencijalnim klijentima sve informacije o vašoj firmi
▪ Postavite fotografije vašeg biznisa
▪ Istaknete preporuke vaših zadovoljnih klijenata
Još bolje, Google My Business je izvanredna prilika za male biznise da dobiju prednost nad velikim kompanijama jer se pri pretrazi listaju firme koje su bliže, ne veće.
Google My Business je pre svega besplatan alat, tako da hajde da odmah vidimo kako možete napraviti nalog za svoju firmu.
Nema razloga čekati, jer ukoliko nemate Google My Business nalog, već propuštate klijente koji su baš u ovom trenutku u potrazi za vašim proizvodima ili uslugama.
Jedini preduslov za otvaranje naloga jeste postojanje Gmail adrese. Možete koristiti postojeću, a ukoliko je nemate, možete i otvoriti novu.
Nakon što odete na stranicu Google My Business, prijavite se vašom Gmail adresom i kliknete na ‘počnite odmah’, prikazaće vam se ekran gde je potrebno ostaviti podatke vašeg biznisa.
Google će vas pitati da li želite da vas ljudi posećuju. Ukoliko želite, kliknite ‘da’.
Unesite adresu vaše firme.
Nakon što ste uneli ove podatke, Google će vas pitati da unesete i svoje kontakt podatke. Vrlo je važno da svi podaci budu ispravni, u suprotnom vaši klijenti neće moći da vas kontaktiraju.
Ovde možete ostaviti i link do svoj website-a.
Nakon što ste popunili sve podatke, Google vas može pitati da verifikujete svoj biznis tako što ćete uneti kod koji vam je stigao na e-mail adresu ili broj telefona koji ste uneli.
Čestitamo! Napravili ste Google My Business nalog!
Nakon što ste uneli sve neophodne podatke, unesite fotografije koje će onom ko pretražuje pružiti bolji uvid u ono šta nudite.
Iako ne treba suditi knjizi po koricama, nekad su fotografije te koje mogu presuditi da li će izabrati vas ili vašeg konkurenta.
Možete uneti fotografije enterijera i eksterijera vaše firme, fotografije zaposlenih na radnom mestu, ili bilo koje druge koje mogu pomoći vašim potencijalnim klijentima pri odluci.
Ukoliko se bavite ugostiteljstvom, vaši posetioci će verovatno želeti da vide fotografije hrane i pića koje poslužujete, kao i atmosferu u lokalu.
Pored lokacije, radnog vremena, instrukcija kako da dođu do vas i fotografija, oni koji vrše pretragu će moći da vide i vaše online recenzije. Drugim rečima, pročitaće šta drugi kažu o vama.
Ovo je jedna od najvažnijih stavki koju će vaši budući klijenti proveriti, tako da preporučujemo da posebnu pažnju posvetite ovom delu.
Pored toga što online recenzije mogu da pomognu posetiocima da se odluče za vašu firmu, one takođe šalju i jake povratne signale Google-u da vaš biznis treba da se nađe na vrhu pretrage.
Kako biste dobili što više preporuka, možete ohrabrivati svoje klijente da iskažu svoje viđenje i ocene (ne)zadovoljstvo prilikom saradnje.
Sto ljudi – sto ćudi. Vrlo lako se može desiti da recenziju ostavi neko ko nije bio zadovoljan iskustvom sa vašom firmom. Nemojte brinuti, ukoliko smatrate da komentar nije validan, možete ga prijaviti Google-u.
Iako nemate kontrolu nad onim kako će vas neko oceniti, dobra vest je da na svaki komentar možete odgovoriti, bilo da je pozitivan ili negativan. Možete stupiti i u komunikaciju sa osobom koja je ostavila negativnu recenziju, i pokušati da se iskupite.
Imajte u vidu da će svako moći da vidi vaš odgovor, pa je najbolje biti što ljubazniji.
Iako je Google My Business jedan od verovatno najbitnijih besplatnih alata koji će koristiti vašem biznisu, zahteva konstantno održavanje.
Za razliku od društvenih mreža, Google My Business ne zahteva konstantno objavljivanje sadržaja, ali je bitno da se informacije redovno ažuriraju, posebno ako menjate radno vreme tokom praznika, usluge, lokaciju i slično.
Ukoliko želite da što bolje optimizujete svoj nalog i promovišete svoj biznis koristeći Google My Business, obratite pažnju na ovih par saveta:
Još jedna od opcija koju Google nudi (a koju još uvek ne koriste mnogi) jeste objavljivanje sadržaja, odnosno postova. I kod Google My Business alata, možete objavljivati postove, kao što to radite za Instagram ili Facebook. Možete dodati i direktan link do vašeg sajta, tako da će vas potencijalni klijenti još lakše pronaći.
Kao i kod društvenih mreža, vrsta sadržaja koji ćete objavljivati zavisi od vas. Možete objavljivati novine u vezi vašeg biznisa, događaje koje organizujete, specijalne ponude i još mnogo toga.
Moći ćete i da napišete kratak tekst, a vaša objava će biti aktivna u narednih 7 dana.
Ukoliko ste, pak, kreirali objavu vezanu za određeni događaj, ona će biti aktivna sve dok se događaj ne završi.
Već smo govorili o tome koliko su recenzije bitne ne samo za rangiranje na prvoj strani Google-a, već i za to kako vas posetioci doživljavaju. Ono što će još više poboljšati utisak koji stiču o vama jeste odgovaranje na svaki komentar.
Čak iako je komentar negativan, ukoliko posetilac na osnovu vaših komentara primeti da brinete o zadovoljstvu kupaca, možete okrenuti komentar u svoju korist.
Ukoliko želite da što više ljudi izrazi svoje iskustvo sa vama u vidu online recenzije, ne morate da čekate nove klijente. Možete podeliti svoj Google My Business link na društvenim mrežama i zamoliti sve one koji su sarađivali sa vama da ostave svoj utisak.
Vrlo je bitno, možda i najbitnije, napomenuti da Google može detektovati lažne informacije. Ukoliko se to desi, mogu sankcionisati vaš nalog i tako možete izgubiti sve potencijalne kupce/klijente koje Google My Business privlači.
To je to za danas, nadamo se da vam je ovaj tekst pomogao da otvorite svoj Google My Business nalog. Ukoliko ga smatrate korisnim, značilo bi nam da ga podelite sa svojim prijateljima.
Tu smo za sva vaša pitanja i sugestije, pišite nam u komentarima!
Imaš pitanje ili komentar?