Mnogi kažu da novine izumiru. Da više nema jutarnje kafe uz novine u rukama, jer svi držimo telefone… Ali ipak, novine se i dalje štampaju u velikim tiražima i ljudi ih i dalje kupuju.
Isto tako, možda ste nekad čuli i da je “imejl marketing mrtav”. Da više niko “ne čita mejlove ako nisu u vezi sa poslom”, da su “promotivni mejlovi samo nepotreban spam”.
Međutim, ove izjave ne mogu biti dalje od istine.
Zapravo, dobro osmišljena strategija ne samo da će privući ljude da redovno čitaju vaše imejlove, već može i da unapredi vašu prodaju u velikoj meri. Na primer, jedno istraživanje je pokazalo da se u Americi u proseku na svaki dolar uložen u imejl marketing biznisu vrati čak 42 dolara. Zar to nije impresivno?
Njuzleter je jedan od najčešćih oblika imejl marketinga i mnogi veliki brendovi se njime redovno služe. NY Times: What We’re Reading, The Daily Water Cooler i Startup Digest su samo neki od najpoznatijih svetskih njuzletera koje čitaju milioni ljudi – ove kompanije znaju koliko ovaj tip komunikacije može da doprinese njihovom biznisu.
Šta je tačno njuzleter i kako od njega možete profitirati? Čitajte u nastavku.
Ako pitate stručnjake za marketing širom sveta, većina njih će vam potvrditi da je imejl marketing jedan od najznačajnijih strategija za pridobijanje novih kupaca. Imejl marketing vam omogućava da uskočite nekome direktno u inboks, bez deljenja prostora sa milion drugih radoznalih očiju. Imejl je samo između vas i vlasnika sandučeta.
Njuzleter, kao jedan od najčešćih oblika imejl marketinga, jeste pismo koje šaljete u određenim vremenskim intervalima svojoj publici kako biste sa njom podelili sadržaj edukativne, promotivne ili informativne prirode.
Neki biznisi biraju da na ovaj način obaveštavaju klijente i kupce o novim proizvodima, uslugama, popustima, akcijama i slično. Drugi koriste njuzleter kako bi sa čitaocima podelili dodatne, vredne informacije koje ne mogu naći na drugim mestima ili im dali praktične savete kako da nešto urade.
Koju god namenu da izaberete za svoj njuzleter, znajte da je to dobar način za povezivanje sa kupcima. Izgrađene veze sa kupcima povećavaju lojalnost prema vašem brendu, a na kraju i prodaju.
Ako niste sigurni da li vaš biznis treba da ima njuzleter, evo nekoliko razloga zašto je naš odgovor – apsolutno da.
Vaš sadržaj na sajtu može da čita bilo ko, bio vaš ciljni kupac ili ne. Taj sadržaj je besplatan (i ako ste dobro odradili optimizaciju – i lak za nalaženje), ali vaš njuzleter je druga priča.
Ne samo da je besplatan, nego vam pruža mnogo više nego sadržaj koji je dostupan čitavom internetu: priliku da izgradite intimniji odnos sa kupcem. Kada njemu stigne poruka u sanduče, ona je namenjena samo njemu, a ne svakom posetiocu sajta ili pratiocu na Instagramu.
Komunikacija jedan na jedan koja se odigrava u inboksu čitalaca je ličnija i uliva poverenje.
Zašto bi ljudi poželeli da se prijave na vaš njuzleter? Osim vrednog sadržaja koji može da ih zainteresuje, uglavnom je potrebno ponuditi im još nešto.
Ako napravite atmosferu ekskluzivnosti oko svog njuzletera, sigurno ćete imati više pretplatnika. Na primer, možete najaviti da će oni koji prate vaš njuzleter dobiti popust na vašu novu uslugu. Ili će prvi saznati novosti u vezi sa vašim biznisom.
Ovako ćete probuditi radoznalost kod ljudi i želju da i oni budu deo tog “tajnog društva” koje ima više pogodnosti u odnosu na običnog posetioca vašeg sajta.
Gotovo 100% marketara koristi njuzleter da promoviše sadržaj sa sajta, prema istraživanju koje je objavio Oberlo.
A zašto?
Zato što ćete, ako proverite analitiku i izvore odakle vam dolazi saobraćaj na sajt, videti da veliki procenat ljudi klikne na sadržaj koji promovišete kroz njuzleter. U nekim slučajevima, njuzleter u ovome može biti efikasniji od društvenih mreža.
Čitanju imejlova i odgovaranju na njih uglavnom posvećujemo malo više vremena i pažnje nego skrolovanju po društvenim mrežama. Statistika kaže da čitaoci njuzletera takođe provode i više vremena na vašem sajtu, što može direktno uticati na vaš profit.
Bonus savet: Hoćete da povećate broj klikova? Ubacite video u njuzleter. Jedno istraživanje je pokazalo da procenat klikova u tom slučaju može da skoči i do 300%!
Kako izgleda jedno putovanje kupca kroz komunikaciju sa vašom kompanijom?
Osoba prvo poseti vaš sajt, a zatim se prijavi na vaš njuzleter. Šta se onda dešava? Kroz taj njuzleter ima priliku da vas bolje upozna. Kao kada odete s nekim na kafu prvi put, a onda počnete redovno da izlazite. Znate sve više o njemu i sve više vam se dopada. Odnos postaje dublji.
Isto se dešava kada neko redovno čita vaš njuzleter. Umesto da samo jednom vidi reklamu i zaboravi da postojite, kupac će neko vreme upijati sadržaj koji mu šaljete, a onda sam proceniti kada mu odgovara da od vas nešto kupi – bez vašeg pritiska.
Deluje prilično jednostavno, zar ne? A s druge strane, povrat na investiciju u ovakvom slučaju može da bude veoma visok.
Jedno istraživanje je pokazalo da je verovatno da će osoba platiti pretplatu na vaš sajt ako pročita bar pet vaših članaka mesečno. A nema lakšeg načina da taj sadržaj podelite nego da ga pošaljete potencijalnim kupcima direktno u inboks.
Publika vam se uspavala?
Njuzleter odlično igra ulogu alarma – 80% malih i srednjih biznisa se oslanja na njuzleter da bi ponovo aktivirala mušterije koje dugo nisu ništa kupile od njih. Slanjem korisnih i interaktivnih imejlova podstičete čitaoca na interakciju, a onda raste i verovatnoća da će ponovo posetiti vaš sajt i odlučiti se za kupovinu.
Nema magičnog rešenja koje će učiniti da potrefite idealan broj njuzletera u toku meseca. Od čega zavisi koliko često ćete upadati svojoj publici u inboks? Od dve ključne stvari:
▪ Ko su vaši ljudi?
▪ Kakva je priroda vašeg njuzletera?
Zapitajte se ko je vaša publika i koliko često ima vremena da se posveti čitanju vaših pisama. Ako zauzete, poslovne ljude zatrpavate šaljući im sedam edukativnih njuzletera nedeljno, male su šanse da će nešto primeniti, a velike da će se odjaviti sa liste. Nije vam baš to bio cilj, zar ne?
S druge strane, ako šaljete samo promotivne njuzletere i obaveštavate o popustima ili novitetima, skroz je u redu da njuzleter ne šaljete samo jednom mesečno, već malo češće.
Jednom nedeljno je za mnoge industrije idealan izbor, dok je za neke druge poželjno čak i svakodnevno. Na primer, ako ste u SaaS industriji, slati imejl jednom dnevno bi bilo previše. Vaša publika će biti zadovoljna ako im šaljete novosti ili savete jednom nedeljno.
S druge strane, trendovi u modnoj industriji se veoma brzo menjaju i odeća i obuća se kupuju češće, pa su dnevni mejlovi sa popustima i obaveštenjima sasvim u redu.
Kada su u pitanju kompanije kojima su ciljna publika druge kompanije, a ne fizička lica, uobičajena praksa za njuzletere je dva puta mesečno.
Ne zaboravite da se ljudi najčešće odjavljuju sa njuzletera ako im stiže previše često. Testiranjem možete doći do zlatne sredine, a možete se jednostavno ugledati i na brendove koji su već uspešni u vašoj industriji.
Od čega zavisi da li će neko otvoriti vaš imejl? Od naslova, naravno. Ne zaboravite da svakodnevno dobijamo desetine imejlova – neki čak i ne smeju da kažu naglas broj nepročitanih poruka koji ih dočekuje u inboksu svakog jutra. Zapravo, u celom svetu se dnevno pošalje gotovo 300 milijardi mejlova.
Dakle, vaš prvi zadatak je da se izdvojite iz gomile intrigantnim, obećavajućim naslovom, koji ne bi trebalo da bude duži od pet-šest reči. To je sasvim dovoljno da izazove radoznalost (i klik) kod čitaoca. Na primer, praksa pokazuje da dobro prolaze pitanja ili upotreba brojeva: 3 koraka do boljeg rangiranja na Guglu ili Da li praviš ove greške u marketing strategiji?
Ovakav naslov deluje prenapadno. Ne bi trebalo koristiti ovoliko velikih slova u naslovu, kao ni znakove uzvika, jer tako deluje kao da vičete.
S druge strane, ovakav naslov budi interesovanje da se odmah sazna koje su to zablude.
Njuzleter je ličniji oblik komunikacije od blog postova ili objava na društvenim mrežama. Zato ih treba personalizovati u određenoj meri i tu vam, srećom, priskaču u pomoć softveri za automatizaciju.
U formi za prijavu na njuzleter ostavite i polje za ime – taj podatak će se sačuvati zajedno sa imejl adresom u softveru, pa će vaši čitaoci primati imejlove u kojima im se direktno obraćate imenom. To stvara prijateljsku atmosferu i osećaj kod čitaoca da se obraćate baš i samo njemu.
Kao i bilo koja druga pisana forma, njuzleter bi trebalo da prati određenu strukturu. Tu će vam pomoći ako imate na umu cilj njuzletera dok pišete.
Da li želite da obavestite čitaoca o novom proizvodu? Da li je njuzleter edukativnog karaktera i delite korisne savete? Uspešni njuzleteri uglavnom sadrže i neku ličnu priču koju možete povezati sa temom imejla, bez obzira na to da li promovišete nešto ili edukujete čitaoce.
Različiti alati za automatizaciju imejl marketinga daju vam mogućnost da ujedno i dizajnirate njuzleter.
Vizuelni momenat u ovom slučaju nije nevažan, već može da olakša čitanje. Imajte u vidu da ljudi često pregledaju poruke usput i na brzinu, pa tako tekst vašeg njuzletera treba da sadrži i poneku sliku i boje kako bi se “razbio” tekst.
Ograničite broj boja na dve do tri, a dizajn neka bude jednostavan – ipak je on pomoćno sredstvo, dok je tekst u prvom planu.
Ako želite angažovanu publiku, vaš njuzleter treba da završi efektnim pozivom na akciju. Da li će to biti poziv da čitalac kupi vaš proizvod, zakaže razgovor, odgovori na mejl…
To je vaš izbor, u zavisnosti od cilja njuzletera. Statistika kaže da je publika koja rado stupa u interakciju sa vama spremnija i da uloži novac u vašu uslugu ili proizvod i češće čita sadržaj na vašem sajtu.
Potpuno je OK da nekoga u nekom trenutku i izgubite kao čitaoca. Možda više nisu zainteresovani ili žele manje poruka u inboksu. Koji god da je razlog, njuzleter mora obavezno da sadrži i “Unsubscribe” dugme, jer to ne samo da je davanje slobode čitaocu, već i zakon to traži.
Jeste li se već spremili da napišete svoj prvi njuzleter? Verujemo da su vas ovi razlozi ubedili da bar porazmislite o tome kakvu biste vrednost mogli da pružite svojoj publici kroz njuzleter i kako bi to doprinelo razvoju vašeg biznisa.
Kvalitetan njuzleter, zahvaljujući alatima za automatizaciju, ne mora da oduzima mnogo vremena, a može da donese mnogo i u vidu profita i u vidu poverenja koje gradite među kupcima.
Imaš pitanje ili komentar?