Da li ste sigurni da ste uradili sve da povećate prodaju svojih proizvoda? Imate lepe slike i puno lajkova na Facebooku i Instagramu. Napravili ste i web sajt na kom ste naveli ko ste i čime se bavite (about page). I to je sve u redu. Ipak, da bi podstakli veći broj ljudi da kupuje kod vas, nedostaje vam još jedna stanica na sajtu – landing stranica (landing page). U ovom tekstu otkrivamo kako možete da je napravite za vaš biznis i kako će vam zaista povećati šanse za uspeh kom težite.
Možda niste znali da se tako zove, ali to je stranica na koju nailazite svakodnevno, istražujući na internetu. Ona vam se otvori kada kliknete na reklamu na društvenim mrežama ili baner na sajtu. Tada vam se obično prikažu slike proizvoda, neki slogani i kontakt forma gde treba da unesete svoje podatke.
Verovatno vam je jasno o čemu govorimo, ali ćemo je u nastavku i definisati.
Hajde da uzmemo primer da prodajete sokovnike. Koliko još online i offline prodavnica u Srbiji (a i globalno) ima isti proizvod? Mnogo. Neko ko je odlučan da ga kupi (hot lead), ako naiđe na vaš sajt i ulije mu dovoljno poverenja, verovatno će biti vaša mušterija. Ali šta ćemo sa ostalom velikom većinom koji se premišljaju ili uopšte nisu zainteresovani za vaše sokovnike? Njih je potrebno pogurati ka kupovini pomoću landing stranice.
Landing stranica je stranica na vašem sajtu čija je svrha da konvertuje posetioce u lidove (leads) i kupce.
Osim početne stranice na sajtu (home page) i stranice „o nama“ (about page), potrebna je još jedna na kojoj će sadržaj i dizajn isključivo biti usmereni na proizvode i prodaju. Tako se pažnja posetilaca i potencijalnih kupaca strateški usmerava na krajnji cilj, oslobođena distrakcije od ostatka sajta.
Landing stranica ima za cilj da poveća stopu konverzije, odnosno da što više posetilaca sajta pretvori u kupce.
Ne verujete?
Internacionalna marketinška agencija Unbounce sprovela je istraživanje nad 1.000 landing stranica i zaključila da svaka od njih povećava stopu konverzije od minimum 10 %.
Kada je reč o strukturi landing stranica, kojom ćemo se baviti detaljno, za sada treba da znate da pored slika proizvoda (usluga) i teksta o njima, obavezno sadrži i formu za unošenje imena i email adrese posetilaca. Prikupljajući podatke potencijalno zainteresovanih kupaca (lidova), dobijate mogućnost da ostanete u kontaktu sa njima i vodite dalju kampanju (nurture campaign) dok ih ne dovedete do kupovine.
Iz gore navedenog, može se zaključiti da landing stranica vrši nekoliko važnih marketinških uloga:
1. Podiže svest o brendu – Landing stranica učestvuje u brand awareness kampanji, omogućujući vašem biznisu da se predstavi javnosti i potencijalno izdvoji od konkurencije.
2. Strateški usmerava posetice ka kupovini – Svojom strukturom, jasno definisanim porukama i foto/video materijalom, usmerava i podstiče posetioce stranice ka kupovini.
3. Omogućava kreiranje baze potencijalni kupaca – Ako se neko ne odluči na kupovinu odmah, to ne znači da neće u budućnosti. Kontakt forma na landing stranici omogućava prikupljanje email adresa posetilaca. Tako imate mogućnost da dalje nastavite kampanju – slanje informativnih i persuazivnih mejlova sa ciljem podsticanja livoda da kupe proizvod.
4. Omogućava praćenje ponašanja posetilaca – Landing stranica vam omogućava da prikupljate i brojne druge podatke o ponašanju posetilaca i potencijalnih kupaca:
▪ Broj poseta na stranici
▪ Odakle posetioci dolaze (društvene mreže, email, neki portal…)
▪ Broj korisnika koji su popunili kontakt formu
▪ Stopa odlazaka sa stranice (bounce rate).
U skladu sa ovim podacima, moguće je menjati strukturu i izgled landing stranice, kao i delove ili celu marketinšku kampanju.
Ako vam još uvek nije jasno o čemu je ovde reč, nastavite sa čitanjem jer u nastavku objašnjavamo strukturu landing stranice.
Kako treba da izgleda vaša landing stranica da bi vam donela više kupaca? Odmah da vam kažemo da svako slovo, fotografija i/ili video, kao i njihov raspored – ima svoju svrhu. Oni se biraju i raspoređuju strateški, jer jedino tako daju rezultate. To znači i da ćete verovatno morati da kreirate nekoliko verzija landing stranice da biste došli do optimalne, ali o tome ćemo kasnije.
Landing stranice se obično sastoje iz sledećih elemenata:
▪ Naslov
▪ Fofografija/Video
▪ Tekst (copy), karakteristike i benefiti proizvoda
▪ Call-to-action (CTA)
▪ Kontakt forma
▪ Iskustva klijenata (testimonials)
U nastavku ćemo detaljno predstaviti svaki deo kako biste znali da napravite svoju landing stranicu ili date detaljnija uputstva nekoj agenciji da vam to uradi.
Nekoliko reči naslova određuje da li će se posetilac zadržati ili odmah otići (bounce). S obzirom na to, potrebno je da veliki deo vremena posvetite kreiranju naslova. Budite spremni na nekoliko verzija dok ne dođete do onog koji najbolje prenosi vašu zamisao.
Šta treba staviti u naslov? Prednosti.
Najvredniju prednost koji vaš proizvod/usluga obezbeđuju vašoj ciljnoj grupi. To je rezultat koji će neko postići ako kupi vaš proizvod. Hajde da pokažemo na primeru.
Uzmimo gore pomenuti sokovnik. Kako doći do njegovih pogodnosti za kupca? Ispišite odlike/karakteristike tog proizvoda i pretvorite ih u prednosti. Na primer, 3.000 sečiva u minuti. Ali šta to znači za korisnika? Moglo bi da znači nešto ovako „Napraviće vam zdrav i ukusan sok za 15 sekundi“.
Razumete? Dakle, naslov mora da sadrži neku vrednost za kupca koja bi mu izazvala emociju. Emocija podstiče na akciju tj.kupovinu i vi ste pola posla već obavili.
Zašto je još važan naslov? Kada korisnik poseti vašu landing stranicu, naslov je nešto što će prvo uočiti. I koliko god surovo da vam zvuči – imate svega nekoliko sekundi da mu privučete pažnju i zadržite ga na stranici.
Fotografija treba da pokaže vaš proizvod/uslugu u kontekstu tj. „na delu“. To znači da bi trebalo da prikažete proizvod u upotrebi ili rezultat – ono što će taj proizvod uraditi. Ovo je važno jer i vizuelni elementi imaju za cilj da izazovu emociju i želju za proizvodom.
Naravno, moguće je koristiti i video snimak, pogotovo ako je proizvod kompleksniji i potrebno je da prikažete neku radnju ili proces.
Kratak, zanimljiv, neodoljiv, informativan, ubedljiv, koji uliva poverenje. Sve to treba da zadovolji tekst na landing stranici. Previše? Zaposlite iskusnog i talentovanog copywritera.
Šta tekst treba da sadrži? O čemu pisati?
Copy iliti marketinški tekst treba da pokrije nekoliko elemenata:
▪ Probleme sa kojima se suočava ciljna grupa u kontekstu vaše delatnosti
▪ Rešenje problema (vaš proizvod/usluga)
▪ Karakteristike proizvoda
▪ Benefiti proizvoda za korisnike
CTA je ono „dugme“ (button) na kom piše „kupi“, „pretplati se“, „prijavi se“… Dakle, Call-to-action direktno i jasno govori posetiocima šta treba da rade. Obično je to glagol u obliku imperativa koji treba da ohrabri preduzimanje akcije.
Za ovo dugme je veoma važno kako će biti izdizajnirano. Potrebno je da se odlučite za određeni oblik dugmeta i boju, vodeći računa da se ističe od ostatka sadržaja. Najčešće su to upadljive boje i prazan, beo prostor oko njega.
Poverenje. To je jedan od najvažnijih vrednosti koja podstiče na kupovinu.
Posetioci vaše landing stranice treba da se uvere da vaš proizvod radi to što ste naveli u tekstu. Za to vam je potreban dokaz (social proof), a to su najčešće kupci koji su koristili vaš proizvod. Trebalo bi da ih zamolite da iznesu svoje iskustvo, naglašavajući kako ste im rešili neki problem i unapredili život.
Bilo bi dobro da možete da obezbedite autentičnost klijenata koji su već koristili vaš proizvod, smanjujući sumnju u istinost njihovih tvrdnji. Jedan od načina jeste da snimite video snimke tri korisnika svojih proizvoda jer će video sadržaj uliti veće poverenje od pisanog.
Već smo rekli da je za uspeh landing stranice bitno i gde se njeni gore navedeni strukturni delovi nalaze. Koliko je ovo važno govori i činjenica da marketing stručnjaci vode računa o tome da li će Call-to-action biti ispod teksta, sa leve ili desne strane, u gornjem ili donjem uglu. Ovde se uzima u obzir i to kako ljudi skeniraju stranice, šta prvo pogledaju, koje uglove, a koje čak ni ne vide.
Najčešće, elementi landing stranica raspoređeni su u dva dela – prvi koji se vidi odmah nakon što se stranica učita i drugi deo do kog se stiže tek skrolovanjem mišem. Između njih je presek (the fold), pa se kaže da su elementi iznad ili ispod njega.
U prvom delu treba da rasporedite, redom:
▪ Naslov
▪ Fotografiju/video (prostor koji se nalazi desno od naslova)
▪ CTA
▪ Social proof
Drugi deo landing stranice trebalo bi da sadrži:
▪ Odlike i benefite proizvoda
▪ Drugi isti ili drugačiji CTA
▪ Testemonijale
Naravno, postoje i odstupanja od ovakvog rasporeda. Moguće je napraviti jedan raspored, testirati ga i napraviti izmene ako se očekuju bolji rezultati.
Ako ste mislili da ste kreiranjem landing stranice završili posao, moramo da vas razuverimo. Sledeći korak je da proverite da li vam ona donosi očekivane rezultate.
I to je momenat kada u pomoć pozivamo marketinšku praksu koja se zove „A/B testiranje“. Evo šta to znači u praksi.
Nakon što ste napravili landing stranicu i videli da vam ne donosi zacrtani cilj, morate da je menjate. Ali ne celu, nego parcijalno.
Kako to izgleda?
Potrebno je promeniti jedan od strukturnih elemenata landing stranice i ponovo pratiti kako ta izmena utiče na rezultate. Na primer, promenite naslov, ne menjajući ostale elemente i pratite kako je to uticalo na potencijalne kupce. Ako niste zadovoljni, promenite tekst u pozivu na akciju (Call to action) ili njegov dizajn. Kako se sada stvari odvijaju?
I tako redom. Menjate jedan po jedan element dok ne stignete do one verzije koja donosi najveću prodaju.
▪ Landing stranice su stranice na web sajtu čiji je posao da konvertuju posetioce u lidove i kupce.
▪ Sastoje se iz nekoliko osnovnih elemenata (naslov, fotografija, tekst/copy, CTA, kontakt forma, testemonijali).
▪ Osim stimulisanja kupovine, vrše još neke važne marketinške uloge poput brand awareness kampanje i kreiranja baze potencijalnih kupaca.
▪ Svaku landing stranicu potrebno je testirati. Ako ne daje očekivane rezultate potrebno je izvršiti A/B testiranje.
Da li su ove stranice deo sajta u smislu da se sa sajta moze otici na njih i ako u tom smislu nisu vec obrnuto, one mogu dovesti do kupovine nekog proizvoda ili dovesti klijenta na sajt, kako ih google vidi? Tacnije, da li ce ih videti po automatizmu na kljucnu rec ili moraju pisebno da se prijave submituju googlu ili nesto drugo?