Marketing je srce svakog uspešnog biznisa. Da li će Vaše poslovanje biti uspešno ili ne – sve zavisi od toga kako ga prezentujete ljudima. Tako je bilo, tako je sad, a tako će i uvek biti. Zato marketing nije nešto na čemu treba da štedite. Svaki pametan marketinški plan pokriva sledeće elemente: advertajzing, odnose sa javnošću, promociju i prodaju.
Ali šta je zapravo marketing? Šta sve spada pod ovaj termin? Za one koji ne znaju, marketing predstavlja proces u kom se određena usluga ili produkt predstavlja određenoj publici, a zatim promoviše, ne bi li isti u što kraćem roku bio kupljen od strane ciljanih potrošača. Marketing predstavlja kamen temeljac svakog modernog biznisa. Ako nemate inteligentnu i precizno osmišljenu marketinšku strategiju, Vaš brend i proizvod, nebitno koliko oni zapravo kvalitetni bili, nikad neće sami doći do potencijalnih kupaca.
Da nema marketinga, mnoge današnje uspešne kompanije bi bile primorane da zatvore svoja vrata jer ne bi uspele da ostvare dovoljan broj prodaja koji je potreban da njihov posao održe u životu. Pošto smo već ustanovili da je marketing osnova svakog uspešnog biznisa, hajde da malo ozbiljnije zagazimo u tematiku i navedemo neke od glavnih razloga zašto niti jedan smislen i ambiciozan biznis ne sme da planira ništa bez kvalitetne marketinške strategije:
Ako želite da imate uspešan biznis, usluge i proizvodi koje nudite moraju postati dobro poznate željenoj publici, ne bi li neke od ciljanih profila pretvorili u Vaše mušterije. Ako Vaš posao nije poznat zajednici i ako nemate aktivnu komunikaciju sa svojim klijentima, onda je idealan momenat da počnete sa korišćenjem raznih marketinških strategija, kako biste stvorili svest o Vašem brendu, uslugama i proizvodima kod željene mase.
Svaki propust da se željena publika animira i upozna sa Vašim proizvodima i uslugama je automatski Vaš propust da preuzmete kontrolu nad ciljanim tržištem.
Nakon što ste upoznali ljude sa Vašim biznisom, Vaš sledeći zadatak je da ubedite iste da izdvoje novac za neke od Vaših proizvoda i usluga. Čim ovo postane realnost, postoji šansa da će ti isti kupci širiti glas o Vašem biznisu i preporučiti ga svojim porodicama i prijateljima. Svako ko je zadovoljan nekim proizvodom i uslugom, ima tendenciju da iste nesvesno (ili svesno) promoviše.
Dok oni šire vest o Vašem biznisu, Vaš broj prodaja će sve više i više da raste. Naravno, ovo se ne može desiti ako pre toga ne uložite određeni trud i energiju da valjano ispromovišete svoj brend, usluge i proizvode. Bez marketinga, nema prodaja, što znači da automatski nema ni biznisa.
Dobra reputacija kompanije igra ključnu ulogu u stvaranju uspeha. Veoma je važno imati odličan marketing, jer on pomaže u izgradnji Vašeg brenda.
Ukoliko se publici predstavite kao neko vredan pažnje, Vaša kompanija će imati više šanse za uspeh. I kako Vaša reputacija bude rasla, tako će rasti i Vaš biznis.
Kako biste izgradili dobru reputaciju Vaše firme potrebno je da aktivno učestvujete u aktivnostima zajednice, da imate dobru komunikaciju kako sa trenutnim tako i sa potencijalnim klijentima i da nudite kvalitetne usluge i proizvode.
Marketing otvara mogućnost za razvijanje zdrave konkurencije. Kada predstavite svoje usluge putem marketinga, potencijalni klijenti će naići na Vašu kompaniju, ali takođe i na druge kompanije koje pripadaju istoj industriji.
Sa jedne strane su kompanije koje drže monopol nad određenom industrijom i drže visoke cene za usluge koje pružaju, a sa druge strane su kompanije koje se pomoću marketinga takmiče da pridobiju što više klijenata pre nego što ih privuče neka konkurentna firma.
Kada ne bi bilo ove zdrave konkurencije, kompanije koje drže monopol bi bile uspešne u svom poslu, a one manje poznate ne bi imale priliku ni da se predstave potencijalnim klijentima. Prema tome, marketing omogućava malim i novim preduzećima da pristupe tržištu i da rastu.
Iako je marketing veoma bitan za uspeh bilo kog biznisa, imajte na umu da on može mnogo koštati. Čak se može desiti da polovinu svojih prihoda morate uložiti u biznis u prvoj godini poslovanja.
Nakon toga, budžet za marketing će iznositi otprilike 30% od ukupnog prihoda, a ponekad i više. Da bi Vaša kompanija imala veće šanse za uspeh, najbolje je da koristite različite forme marketinga, kao što su veb-razvoj (website development), oglašavanje putem štampanih i elektonskih medija, kao i odnose sa javnošću, dizajniranje i štampanje materijala i možda čak i organizovanje nekih događaja.
Nadam se da ste shvatili zbog čega je marketing toliko značajan za uspeh Vaše kompanije. Istina je da može puno koštati, ali morate prvo uložiti da biste kasnije profitirali.
Goran Mirković @unlimited.rs
Imaš pitanje ili komentar?