Šta Google ima zajedničko sa baš svakim korisnikom interneta?
– Svi volimo brze sajtove.
Zapravo, Google toliko voli sajtove koji se gotovo ekspresno učitavaju, da je nedavno objavio uvođenje indeksa mobile first.
A kako se pokazalo da se Google mora slušati, ovom odlukom, firme i pojedinci glavni fokus stavljaju upravo na brzinu učitavanja sajta na mobilnim uređajima, kako bi se što bolje rangirali na Google stanicama pregrage.
Sajt bi, dakle, trebalo da leti.
Brzinom svetlosti.
Ukoliko to ne učinite, dobijate kartu za prvi red predstave u kojoj Google, korak po korak, sajtove konkurencije postavlja nedostižno iznad Vašeg. A to neće biti lep osećaj, verujte nam.
Koliko brzo će se jedan sajt učitavati je, čini se, potpuno zanemarena stvar od strane mnogih online preduzetnika. A zapravo je krucijalna. Zašto? – Iz prostog razloga što spori sajtovi pružaju loše korisničko iskustvo, a danas Google baš sve posmatra očima svojih korisnika.
Mnogi od nas, posvetili su se ubrzavanju desktop verzije sajtova, ali kako je Google odlučio da najpre indeksira mobilne verzije, fokus mora da bude na brzini učitavanja upavo na tim uređajima.
Istraživanje Doubleclick-a (kompanije u vlasništvu Google-a) objavljeno sredinom prošle godine, pokazalo je sada već očigledno – sporo učitavanje sajta negativno utiče na njegovu posećenost. U istraživanju se čak navodi da će korisnici, u 53% slučajeva, napustiti sajt ukoliko se on učitava duže od 3 sekunde. Taj podatak dobija još više na značaju kako se radi o posetama koje dolaze direktno sa mobilnih uređaja. Svega 3 sekunde, ovde će se činiti kao večnost.
Tako na primer, AliExpress tvrdi da im se, skraćivanjem učitavanja stranica za 36%, povećao broj porudžbina za čitavih 10.5%, dok se stepen konverzija novih klijenata popravio za čak 27%.
Telegraph je 2014. ekperimentisao sa veštačkim zakašnjenjima na portalu koja su rezultovala smanjivanjem broja pregledanih stranica za 11% ukoliko je ono iznosilo 4 sekunde i ogromnih 44,19% za zakašnjenje od predugih 20 sekundi.
Neverovatni podaci, zar ne?
Drugo istraživanje iz 2013. godine, govori o vezi napuštanja korpe u online prodavnicama i brzine učitavanja samog sajta. Brojke koje slede, mogu biti mali šok isto koliko i otkrovenje.
Bolje da sedite pre nego što ovo pročitate. Spremni?
Zakašnjenje od 2 sekunde prouzrokovalo je napuštanje korpe u enormnih 87% slučajeva.
Osamdeset i sedam posto.
Pa, to su skoro svi Vaši potencijalni kupci!
Analize i istraživanja koja su rađena pre 2013. godine ukazuju na gotovo isto – potencijalni kupci ili korisnici u većini slučajeva napuštaju sajt ako se on predugo učitava i nikada mu se više ne vraćaju.
Možete samo zamisliti koliko je brzina sajta u 2017. godini bitna za razvoj Vašeg sajta i isplativost online prodavnica. Tako korisnici koji danas otvaraju sajt na desktopu, očekuju da se on otvori u roku od jedne, a najviše dve sekunde. Oni koji koriste mobilni telefon su, samo za sada, nešto strpljiviji.
Sada se sigurno pitate: “Pa, kako da ubrzam svoj sajt?”
Pripremili smo za Vas nekoliko jednostavnih i korisnih koraka.
Jedna od dosta bitnih stvari koje se preporučujemo da uradite kako biste smanjili vreme učitavanja sajta je – optimizacija slika, fotografija, vizuala. To možete uraditi, recimo, u Photoshopu, potrebno je samo da ih sačuvajte u formatu za web.
Ovorite slike u Adobe Photoshopu, a zatim kliknite na File > Save For Web. Na taj način, smanjujete veličinu slike na 70%. Verovatno nećete primetiti razliku u kvalitetu, ali ste tako maltene prepolovili veličinu slike.
Takođe, ukoliko koristite WordPress platformu, možete instalirati razne dodatke za keširanje koji će značajno ubrzati proces učitavanja slika.
Dodatni tip: Instalirajte BJ Lazy Load na vaš WordPress sajt da dodatno “podmažete”. Ovaj plugin se, usput, odlično slaže sa nadaleko poznatim WP Super Cache, koji takođe značajno utiče na brzinu vaše stranice.
Google ima sjajnu stranicu sa tonom korisnih alata za web developere uz pomoć kojih će sajtovi leteti. A kako živimo u vremenu stalnih promena, ne bi bilo loše da držite oko na tehnološke novine, ali i na svoju konkurenciju. Uvek može bolje.
Od ozbiljnih alata i aplikacija, preporučujemo Pingdom za odlično i lako optimizovanje stranica. Ovaj jednostavan alat će u svega par sekundi pokazati koji delovi sajta škripe i gde postoji realnog prostora za poboljšanje, analizirati njihovu brzinu da bi se pronašli načini da se ona poveća. Tu je takođe i Webpage Test, koji će testirati vaš sajt sa različitih lokacija širom sveta, iz ugla korisnika. Od “običnih” speed testova do onih neprednih koje zahtevaju i ozbiljniju dijagnostiku i analize.
Kako Cloudflare može pomoći da se vaš sajt lansira brže nego što trepnete? – Koristeći besplatni CDN (Content Delivery Network) i alatkice koje poboljšavaju sveukupno učitavanje i brzinu sajta. Kada dodate sajt na Cloudflare mrežu, on postaje vaš svojevrsni proxy i posetioce sajta usmerava kroz tu mrežu. Unutar nje je moguće izvršiti potrebne izmene kako bi se poboljšao odziv sajta.
Moguće je prezentovati slike kao deo pozadine, koje će se učitavati pomoću eksternog CSS-a.
Pretraživači će na taj način učitavati slike koje služe kao pozadina nakon svega ostalog. Ukoliko koristite ovu tehniku, tekst će se učitati instant, a posetioci Vašeg sajta će moći slobodno da ga istražuju dok se pozadina neprimetno učitava.
To možete postići tako što ćete uraditi sledeće. Link ka slici dodajte u Head sekciju (bilo gde između <head> i </head>), upišite ovaj kod:
<link rel=”stylesheet” type=”text/CSS” href=”your-CSS.CSS”>
Svako slovo ili prazan prostor u HTML kodu zauzimaju jedan bajt. Pojedinačno gledano, to deluje veoma malo, ali verujte nam, kada se svi ti bajtovi potpuno nepotrebno gomilaju, lako nastaju problemi. Ukoliko sada uklonite sve prazne prostore i komentare, možete smanjiti kod i do 10% od ukupne veličine. Malo li je?
Najbitniji tagovi za SEO optimizaciju su ključne reči i opisni meta tagovi, mada su i oni vremenom izgubili na značaju, upravo zbog masovnih zloupotreba.
Kada koristite META tagove, pokušajte da ograničite sadržaj na 200 karaktera. Sve iznad toga povećava dimenzije Vaših stranica.
Javascript i drugi client side funkcionalni elementi koji se nalaze na stranici je mogu značajno usporiti. Uklonite ih ukoliko nisu neophodni.
Imajte na umu da je brzina učitavanja samo jedan od faktora koji utiče na Google rangiranje. Više od toga utiču linkovi, dobri naslovi i sadržaj koji se nalazi na sajtu.
Brz i pouzdan hosting provajder je preduslov za Google rangiranje u 2017. godini, kao i brzina samog sajta.
Zato, pažljivo birajte hosting provajdera i optimizujete svoj web sajt.
Ne očekujte rezultate preko noći, ali i ovde, vreme radi za vas i vaše online poslovanje. Poboljšanje brzine i performansa sajta rezultiraće boljim korisničkim iskustvom, ali možda neće instant pomeriti vaš sajt deset mesta iznad na stranicama Google pretrage.
Kao što su to mnogi SEO stručnjaci isticali nebrojeno puta, rangiranje je vrlo komplikovan, nijansiran i spor proces na koje deluje preko 200 faktora, ali brzina je svakako jedna od njih. Uvek treba da imamo na umu zlatno pravilo: sadržaj i relevantnost su i dalje primarni kada je pozicioniranje na Google u pitanju.
Imaš pitanje ili komentar?