SR

Šta nam donose e-commerce trendovi u 2023: Kako iskoristiti najnovije tehnologije za povećanje prodaje


24.04.2023    16:23

Šta nam donose e-commerce trendovi u 2023: Kako iskoristiti najnovije tehnologije za povećanje prodaje

Broj plaćanja karticom putem interneta u Srbiji 2013. godine iznosio je približno 187.000, dok se 2020. ovaj broj popeo na čak više od 14 miliona, pokazuju podaci Narodne banke Srbije. Online kupovina raste iz godine u godinu i svi koji ignorišu ovu činjenicu, oduzimaju svom biznisu šansu da dostigne veliki uspeh.

Međutim, da bi rezultati bili tako dobri, potrebno je primenjivati savremene trendove i ponašanje sve zahtevnijih kupaca. Kako bi kreirali strategiju za rast vaše online trgovine u 2023. godini, pripremili smo vam praktične savete koji će vas dovesti do povećanja prodaje.

Zašto je važno primenjivati trendove u online trgovini?

Kompanije koje su sprovele digitalnu transformaciju predviđaju dva puta veći rast od onih koje nisu. Ovo je rezultat globalne ankete kompanije za istraživanja Valoir u kojoj je učestvovalo 1.400 kompanija.

Digitalna transformacija ne bi trebalo da zaobilazi ni online trgovinu pre svega zbog „preseljenja“ kupaca na internet. Ukoliko niste na svim kanalima koje vaši potencijalni kupci koriste, samo dva klika će ih dovesti do prodavca koji je spreman da zadovolji njihove potrebe u savremenom dobu.

Kako biste izbegli ovakav scenario, u nastavku se upoznajte sa eCommerce trendovima za 2023. godinu.

Ecommerce trendovi 2023

Neke od eCommerce praksi aktuelne su već neko vreme i nastaviće se i u ovoj godini, dok ima i nekoliko novina koje svakako treba ispratiti:

  1. Veštačka inteligencija
  2. Proširena realnost
  3. Kupovina uživo 
  4. Pretraga proizvoda po najbližoj lokaciji
  5. Prisutnost na svim kanalima
  6. Društvene mreže kao kanali prodaje 

Veštačka inteligencija 

Svaka online prodavnica koja pretenduje da bude uspešna i dugoročno prisutna na tržištu, trebalo bi da primenjuje rešenja zasnovana na veštačkoj inteligenciji (Artificial Intelligence, AI). 

AI utiče na mogućnosti biznisa da ponudi bolje korisničko iskustvo, učini ponudu personalizovanom i optimizuje celokupno poslovanje, od upravljanja inventarom, preko naručivanja do plaćanja.

Konkretno, benefiti primene veštačke inteligencije su sledeći:

  • Poboljšano korisničko iskustvo 

Sigurno ste do sada imali prilike da se susretnete sa chat botovima. Kada uđete na početnu stranicu nekog sajta, posle nekoliko sekundi pojavi se prostor gde možete da ukucate pitanje i pošaljete ga.

To je zapravo chat bot čiji je zadatak da obezbedi 24-časovnu korisničku podršku zainteresovanim klijentima. Neki odgovori mogu biti automatski, ali i konkretniji, na osnovu sposobnosti da prepoznaju prirodan jezik tj. pismo.

Korisnička podrška ove vrste je veoma korisna jer savremeni kupci očekuju odgovor u realnom vremenu. Osim toga, chat botovi su isplativije rešenje od zaposlenih agenata korisničke podrške.

Osim uloge korisničke podrške, chat botovi mogu i da preporučuju proizvode i tako pomeraju posetioce stranice ka kupovini. Na primer, ukoliko korisnik ukuca pitanje koje je u vezi sa zimskim čizmama, chat bot može da predloži najprodavanije čizme sa vašeg sajta i uz to da ponudi čarape kao predlog dodatne kupovine.

  • Personalizovana ponuda 

Zamislite da u svakom momentu možete da ponudite svakom posetiocu vaše stranice baš ono za šta je zainteresovan i tako povećate šanse za kupovinu. Tako nešto je moguće primenom veštačke inteligencije i mašinskog učenja. 

Naime, na osnovu praćenja ponašanja posetilaca na vašoj stranici i obradom tih podataka, moguće je predvideti koji proizvodi bi bili interesantni za određenu osobu. Na taj način, takvi proizvodi naći će se pred očima kupca tokom posete vašoj online prodavnici.

Stručnjaci u oblasti eCommerca upravo ovu mogućnost ističu kao najvažniju promenu u online trgovini koja će napraviti razliku između uspešnih i neuspešnih biznisa.

Proširena realnost 

Kada je reč o primeni nove tehnologije, za eComemrce biznise važno je pomenuti tehnologiju koja se naziva „uvećana realnost“ (Augmented reality, AR). Ukoliko ovo primenite u svom poslovanju, sigurno ćete potencijalnim kupcima ponuditi jedinstveno iskustvo i šansu da se istaknete od konkurenata.

Naime, reč je o mogućnosti da potencijalni kupci isprobaju vaš proizvod u 3D dimenzijama pre nego se odluče na kupovinu. Kreativni, 3D studiji za proširenu realnost mogu da kreiraju 3D modele svih vaših proizvoda, postave ih na vaš sajt i pomoću odgovarajuće aplikacije i koda omoguće korisnicima da ih koriste virtuelno.

Na primer, ukoliko želite da kupite novu fotelju, zahvaljujući proširenoj realnosti, moći ćete da vidite kako se njen 3D model uklapa u vašu dnevnu sobu. Ovo je moguće jer je 3D model moguće postaviti u ugao prostorije koje želite, te pomerati ga dok ne vidite da li je odgovarajući.

Kupovina uživo 

Kako učiniti promociju proizvoda atraktivnijom? S obzirom na veliki broj online prodavnica koje nude iste proizvode kao i vi, ovo je jedno od ključnih pitanja.

Video sadržaj, prema velikom broju marketinških istraživanja, beleži veći angažman publike. Međutim, osim snimljenog video sadržaja, još je bolje da povremeno organizuje lajv striminge (live streaming).

Naime, u prenosu uživo, voditelji prenosa mogu da demonstriraju upotrebu proizvoda i da pokažu sve njegove benefite. Sa druge strane, potencijalni kupci mogu u realnom vremenu da postavljaju pitanja, ostavljaju reakcije i gotovo dobiju iskustvo kupovine kao da su otišli u radnju.

Uvođenjem „kupovine uživo“, povećaćete interakciju sa publikom, izdvojiti se od konkurencije i povećati prihode.

Pretraga proizvoda po najbližoj lokaciji (Google Local Inventory Ads)

Google Local Inventory Ads je trend koji tek treba da zaživi u godinama pred nama. Dostupan je u oko 20 zemalja sveta, ali se njegova šira primena očekuje u budućnosti.

Reč je o mogućnosti da korisnici pronađu određeni proizvod u najbližoj prodavnici pretražujući ga na internetu. Naime, ideja je da se korisnicima skrati vreme pretrage, mogućnošću da online potraže koja najbliža prodavnica poseduje artikal koji su zamislili.

Ovde, dakle, nije reč o klasičnoj online kupovini kada se proizvod i naručuje online, nego o pretrazi proizvoda na internetu i Google aplikaciji koja pokazuje u kojoj prodavnici je dostupan.

Google Local Inventory Ads još nije dostupan u Srbiji, ali pomno pratite trendove i budite spremni da ga usvojite među prvima.

Prisutnost na svim kanalima 

Priznajemo da je izazovno administrirati sve kanale komunikacije sa klijentima, ali to je jedini način da obuhvatite što više potencijalnih kupaca. 

Uzmimo primer da prodajete odeću za više ciljnih grupa. Svaka od njih ima omiljeni kanal koji koristi i vi treba da budete aktivni na njemu. 

Veb sajt, odnosno online prodavnica, Facebook, Instagram, TikTok, email, telefonska prodaja – budite prisutni na svim jer ne znate na kom će vas potencijalni kupac primetiti. 

Društvene mreže kao kanali prodaje 

Društvene mreže prvobitno su korišćene kao kanal promocije i podizanje svesti o brendu. Međutim, jačanjem njihove popularnosti, postale su mesta gde se direktno obavlja kupovina. Najpopularnije mreže u Srbiji za eCommerce su svakako Instagram i Facebook, ali u poslednje vreme TikTok privlači sve veću pažnju publike.

Ovo potiče od činjenice da je i prodavcima jednostavno da postavljaju proizvode na mreže, a kupcima brzo i lako da ih naručuj. Međutim, da bi privukli kupce na Instagramu ili Facebooku, potrebno je slediti sledeća pravila:

  • Kreirajte koristan i zanimljiv sadržaj konzistentno
  • Ostvarite saradnju sa influenserima koji će iskreno promovisati vaš brend
  • Koristite user-generated sadržaj (poruke pohvale koje vam šalju kupci) kao pokazatelj potencijalnim kupcima o vašoj kredibilnosti
  • Koristite društvene mreže kao kanale korisničke podrške odgovarajući na upite korisnika

 

Primenom ovih saveta sigurno ćete ostvariti veću povezanost sa potencijalnim kupcima i povećati prihode. Ne čekajte dugo na usvajanje ove strategije jer svako ignorisanje neminovnih tehnoloških promena može dovesti do dalekosežnih posledica po vaš biznis.



unlimited.rs web hosting

Mi smo web hosting provajder iz Beograda. Kroz naše objave na blogu trudimo se da pričamo o korisnim i praktičnim temama na jeziku adaptiranim za sve čitaoce. Prenosimo praktična iskustva i neograničeno znanje za sve!

Imaš pitanje ili komentar?

Uneseni podaci moraju biti validni

Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

Želite da stupite u kontakt sa nama?

KONTAKTIRAJTE NAS
+381 11 428 08 08
[email protected]
Pokreni odmah