SR

Reputacija brenda: Da nam živi, živi Web Hosting


24.05.2017    09:19

Reputacija brenda: Da nam živi, živi Web Hosting

U današnje vreme, kada skoro svaki brend i preduzetnik ima priliku da posluje na globalnom nivou, a stotine i hiljade kompanija juri, pa…maltene iste kupce – nijanse mogu da vas lansiraju ili pokopaju.

Ovo posebno važi za nas, web hosting kompanije. 

Razlike su zaista u najsitnijim detaljima.

Jer je web hosting, kod nas i u svetu, zaista postao bara puna krokodila kako veliki broj kompanija nudi slične usluge. Ili barem tako deluje na prvi pogled.

Ukoliko živite upravo od hostinga, već znate koliko teško može biti privući nove i zadržati postojeće klijente. Razni faktori od jakog uticaja na vaš biznis su u igri. Najveći od svih je – poverenje.

Ljudi ne veruju provajderima kada su njihovi poverljivi podaci u pitanju.

Zašto? – Zato što su biznis ulozi visoki.

Niko ne želi da izlaže sebe bilo kakvom riziku koji može da ga na koncu košta posla. Niko na ovom svetu ne želi da izgubi važne podatke i lične informacije zahvaljujući nekompetentnosti hosting provajdera.

Iako većina ljudi iz industrije pretežno misli da je ovakvo razmišljanje možda i paranoično, mi ne bismo rekli tako.

Jer, zaista postoji veliki broj hosting provajdera koji drže visoke standarde u pružanju svojih usluga, ali sa druge strane, svedoci smo poslovanja i onih čije prakse kompletno urušavaju industriju. Nešto kao što je top-shop način prodaje vremenom doprineo celokupnom (lošem) utisku o današnjim prodavcima.

No, zastareo hardver, loša mreža, neobučena i nestručna tehnička podrška koja uz to ne reaguje pravovremeno – samo su neke od glavnih odlika (i pretnji) loših web hosting kompanija koje mogu nepopravljivo oštetiti klijente koji su im poverili deo svog poslovanja.

Iako je izbor web hosting kompanije jedan od ključnih indikatora uspešnosti web sajta, mnogi se u odabiru prave kompanije, susreću sa ogromnim poteškoćama.

Zapravo ne umeju da odrede razliku između dobrog i lošeg provajdera, pa pokušavaju online da pronađu i raspitaju se za bilo kakve odgovore. Iako je ovakvo istraživanje i ponašanje generalno za svaku pohvalu, kada se radi o odabiru web provajdera – situacija može biti varljiva.

Zašto? – Upravo zato što ne znamo da li je materijal koji čitamo na netu baziran na činjenicama ili je zapravo samo obična izmišljotina. Ne možemo znati da li je određena kritika na internetu napisana od strane zaista nezadovoljnog klijenta ili samo od onih koji svoje mišljenje i stavove grade na osnovu tuđih mišljenja. Zbunjeni? Nemojte biti.

Dozvolite da objasnimo.

 

Pouzdan ili ne – Konstantna borba

 

Vođenje biznisa danas zahteva izradu ozbiljnog i pouzdanog online prisustva vaše kompanije. Bez obzira na to čime se bavite i šta prodajete, današnji potrošači će do tančina na netu istraživati tip proizvoda i usluge koje nudite.

Pre nego što i uzmu u razmatranje konačan izbor provajdera za svoj sajt, većina ljudi pretražuje tone internet materijala. Čitaju silne recenzije kako bi saznali koji web hosting brend ima najbolji odnos cene i kvaliteta za njihove potrebe. Pored toga, žele da čuju šta klijenti od krvi i mesa određenih provajdera imaju da kažu o njima.

Pre kupovine hostinga, kupci, naročito oni iskusni, najpre žele da znaju koliko dobro se određeni provajder ophodi prema svojim klijentima, da li je njihova mreža stabilna, šta to brend čini da osigura bezbednost korisničkih podataka i slično. Upravo iz ovih razloga mnogo kompanija ulaže u sadržaj. Kreiraju i objavljuju materijale koji mogu da odgovore na pitanja klijenata i utiču na njih da donesu željenu odluku.

Postalo je veoma jasno svakom web hosting provajderu da mora da učini gotovo sve što je u moći jedne kompanije, ukoliko imaju interesa da ostanu aktivni na ovom prenatrpanom i cenovno veoma konkurentnom tržištu.

Nema prečica i hvatanja krivina.

Svaka sitnica koju zanemarimo može da se vrati i zabije nam se kao nož direktno u leđa.

Ako vi propustite da neka bitna sitnica radi baš za vas, budite sigurni, vaša direktna konkurencija to neće propustiti.

Konkurenti će prepoznati vaše slabosti i okrenuti ih svesno ili nesvesno protiv vas. Rezultat? Izgurani ste sa tržišta, a dugo prikupljani klijenti mogu otići. Jezivo.

Uprkos svim linkovima i sadržaju koji web hosting provajderi prave i koliko god sjajnih objavljenih postova i recenzija mogu imati na čitavom internetu – i dalje moraju pomno da prate zadovoljstvo svojih klijenata i da momentalno reaguju ukoliko stvari krenu nizbrdo. Jedna loša kritika vas može koštati više nego što možete da zamislite. Dolazimo do zaključka: Online reputacija je (gotovo) sve u web hostingu.

Potrebno je mnogo vremena i napora da se reputacija izgradi, ali može biti uništena za nekoliko sekundi.

To je varljiva igra koja zahteva otvoren um i ogromnu volju da se ide korak dalje od ostalih. Nebitno je što ste uložili dane, nedelje i mesece za istinski pozitivne kritike klijenata – jedna loša vas može koštati mnogo novih prodaja.

Takođe, nije bitno ni koja priča stoji iza određene kritike, loša reputacija nije nešto što se tek tako ignoriše i ostavlja po strani.

Ona šteti vašem biznisu na nekoliko različitih nivoa:

1. Utiče na mogućnost zaključivanja više prodaja

2. Odvlači talentovani profesionalni kadar od vašeg brenda

3. Uništava vam tržišnu vrednost

4. Diskredituje i osporava kvalitet proizvoda i usluga.

Lista se može nastaviti u beskonačnost. Upravo iz ovih razloga je važno odmah reagovati i gasiti požar koji je nastao.

Upravljanje reputacijom zahteva vašu konstantnu i punu pažnju. Kao što smi već pomenuli – sve je u detaljima. Bez obzira na to koliko dobro tretirate vase klijente, opet možete naići na neku užasnu kritiku na račun vas i vašeg biznisa.

Kako to? – Tako što reputaciju posmatramo kao jednu krajnje nestabilnu stvar koja postoji jedino u glavama drugih.

Sve i da stvari uradite baš kako treba, i dalje postoji šansa da kupac neće biti zadovoljan vašom uslugom. Kada pričamo o web hostingu, mnoštvo je faktora koji mogu da utiču na vašu reputaciju, a da većina nema baš mnogo veze sa načinom na koji vodite posao i kako se ophodite prema klijentima.

Bez obzira na to da li su razlozi zbog kojih se nekome ne dopadaju vaše usluge opravdani ili ne, svako i dalje ima pravo na svoje mišljenje.

O vašem poslovanju i vašim uslugama ili proizvodima svako može da piše šta god poželi i ne postoji baš ništa što možete da uradite po tom pitanju, osim da baš tu osobu privolite za sebe.

Hm, a kako to učiniti? Kako navesti ljude da negativan stav pretvore u pozitivan? Kako ih navesti da uvide vrednost poslovanja sa vama?

Postoje brojne prakse web hosting brendova koje se koriste kako bi se rešio problem reputacije, a ovde je nekoliko onih koje su se pokazale dobre za nas:

 

Pokažite vašim klijentima da vam je stalo

 

Iako se veliki broj hosting kompanija svakodnevno suočava sa negativnim kritikama i komentarima, većina njih se ni ne potrudi da zaista razgovara sa ljudima koji su javno izneli svoj negativan stav. Čak ni ne pokušaju da dopru i prodiskutuju sa nezadovoljnim sadašnjim ili bivšim korisnicima. Umesto toga, postaju samo veoma uznemireni i afektivno počinju rat sa osobom koja je pisala loše stvari o njima.

Ovakvo ponašanje je u potpunosti pogrešno. Dobro promislite šta ćete sledeće reći. Zapamtite, vaš cilj nije da se branite i pravdate – vi pokušavate da rešite nastali problem.

Znamo, može delovati pomalo čudno, ali većina ljudi želi samo da se njihov glas čuje i da bude uvažen. Ukoliko prepoznate razloge zbog kojih su neki od vaših klijenata nezadovoljni, pristupite im profesionalno i sa poštovanjem, pokažete im da vam je zaista stalo, ubacite znak pažnje za neprijatnosti koje su im se desile i zaista dajte sve od sebe da ponovo ispravite stvari.

Fact: 7 od 10 korisnika će obrisati svoje prethodne komentare i nastaviti da sarađuje sa vama.

  1. Kreirajte više sajtova za vaš biznis na relevantnim domenima

 

Ukoliko pristojno pristupite osobi koja je pisala negativne kritike o vašem brendu i on (ili ona) i dalje ne žele da spuste loptu, morate da podignete stvari na viši nivo.

Potrebno je da kreirate nove domene i sajtove za vaš biznis. Zašto? – Zato što će vam kreiranje pod-sajtova vašeg brenda u svom domenu pomoći da preplavite Google-ov SERP (Search Engine Result Page) sa rezultatima koje želite da vaši trenutni ili potencijalni kupci vide kada guglaju o vašoj kompaniji. Ovakva mera će srozati negativne komentare na drugu ili treću stranu pretrage, koje, kako je praksa pokazala, ljudi vrlo retko posećuju.

Naravno, nemojte zaboraviti da kreirate svoju Wikipedia stranicu i naloge na popularnim i, za vas bitnim, drušvenim mrežama.Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Pinterest, Vimeo, YouTube, Quora, StumbleUpon – svi ovi sajtovi su poznati po tome da se ekspresno brzo pojavljuju visoko u rezultatima pretrage. Stoga budite sigurni da ste investirali dovoljno vremena, novca i napora da SERP zaista može da radi za vas.

 

  1. Blogujte svoj put do uspeha

 

Blogovanje je važno. Posebno za mala i srednja preduzeća koja pokušavaju da naprave velike stvari nudeći internet usluge. Pored kreiranja svežih linkova na vašem sajtu, jačanja saobraćaja na sajtu, generisanja i osvajanja ključnih reči za vaš biznis, poboljšanja SEO i dokaza da ste vredni toga da se nađete ispred željene publike – blogovanje vam lako može pomoći da dodatno prikupite nove lidove i osvojite nove klijente.

Kako? – Tako što ćete izgraditi most poverenja između vas i vaših klijenata. Brojni su brendovi koji zaista investiraju u ovaj vid promocije, a posebno u takozvano gostujuće blogovanje (guest blogging).

Zašto? – Zato što guest blogging sjajnim piscima daje šansu da pokažu svoje znanje i na drugim kredibilnim i relevantnim sajtovima. Na taj način šire svoju mrežu, osvajaju nove lidove i grade online reputaciju.

Blogovi kreiraju veliki broj linkova i upravo zato su gotovo uvek kotirani visoko u Google rezultatima pretrage. Oni mogu dati vašoj prodaji zaista veliki podstrek ukoliko ih pravilno iskoristite.

Razbijte SEO strategiju dobrim sadržajem

 

Ukoliko želite da rangirate brend, morate da izgradite relevantne backlink-ove za njega. To je doslovno sve što treba znati o SEO. Činite sve što možete da pronađete načine za povezivanje vaših dobrih tekstova i sadržaja, kako bi zainteresovanim ljudima pružili šansu da lako dođu do vašeg najboljeg pisanog rada. Isto važi i za Google.

 

  1. Obavljate intervjue, pravite podkaste, prihvatajte gostujuće blog postove – pristanite na sve!

 

Bez obzira u kom format oni dospevaju online, intervjui su odlični za jačanje reputacije. Posebno ako su hostovani na high-authority domenima ili na kredibilnim informativnim sajtovima. Jasno, pored očiglednih razloga za dobar SEO –  svaki koristan backlink radi u korist vas i vašeg brenda. A vi ste glavna zvezda ove predstave. Sve je u vašim i rukama vaših sagovornika. Imate priliku da predstavite biznis na najbolji mogući način na sajtu, online magazinu, blogu, ili na informativnim portalima koji generišu ozbiljnu količinu saobraćaja.

Pored toga, intervjui privlače veliki broj čitalaca od kojih neki vrlo lako mogu da postanu vaši novi klijenti. A kada pojedini sajtovi pomenu vaše ime, poziciju i brend u svom sadržaju – to je potpuni raj za vaš online biznis. Ovakav sadržaj se automatski visoko kotira u Google pretrazi.

unlimited.rs web hosting

Mi smo web hosting provajder iz Beograda. Kroz naše objave na blogu trudimo se da pričamo o korisnim i praktičnim temama na jeziku adaptiranim za sve čitaoce. Prenosimo praktična iskustva i neograničeno znanje za sve!

Imaš pitanje ili komentar?

Uneseni podaci moraju biti validni

Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

Želite da stupite u kontakt sa nama?

KONTAKTIRAJTE NAS
+381 11 428 08 08
[email protected]
Pokreni odmah