SR

Prvi organski brend ženskih higijenskih proizvoda


28.07.2023    14:29

Prvi organski brend ženskih higijenskih proizvoda

Nastavljamo sa serijalom epizoda o uspešnim pričama naših klijenata. 

Ovog puta vas vodimo kod dve ambiciozne žene koje su pronašle nedostatke u ponudi na srpskom tržištu i hrabro odlučile da se time pozabave. Predstavljamo vam prvi brend 100% organskih uložaka i tampona na tržištu Srbije, predstavljamo vam POM POM. 

 

Šta je vas dve spojilo i šta je bio okidač za stvaranje PomPom-a, kada se ideja desila?

Mirta i ja smo već sarađivale pre deset godina na drugom projektu, a ovog puta je Mirta ta koja je zvala mene i rekla, imam neku ideju, koja je baš dobra, ali ne mogu sada da ti pričam. Pričam ti kasnije, nisam sada nešto u raspoloženju.

I tako me je ostavila 3 ​​meseca u tom celom razmišljanju šta je ta fantastična ideja da bih na kraju saznala da su u pitanju tamponi koje je videla na jednom putu u Berlinu gde se oduševila njihovim fantastičnim pakovanjem. Prvi put je pomislila da može da postoji proizvod za žene tako dizajniran, da nisu samo cvetići, roze, ljubičasto, već da je napravljen ozbiljan, provokativan dizajn koji više priča zapravo ženama koje ga i koriste. Sa tom idejom me je pozvala da mi napravimo svoje tampone. Prvo što je sledovalo je da pogledam tržište, šta se nalazi na njemu, šta postoji  tj. šta ne postoji.

Inače, Mirta je kostimograf po struci, iz Zagreba. Ovde je već 13 godina, a ja sam strateški dizajner po struci, iz Beograda, ali sam živela dosta u inostranstvu i onda smo neke naše kompatibilne veštine spojile da napravimo brend koji se zove Pom Pom.

 

Zašto su PomPom ulošci posebni? Po čemu se izdvajaju i kako je tržište reagovalo na njih u prethodnom periodu?

Kada smo krenule u istraživanje tržišta generalno za higijenske proizvode za žene prvo smo se vodile idejom da napravimo neko novo dizajnirano pakovanje pošto već sve što postoji na tržištu je izuzetno dizajnirano. Kako to da se niko nije ozbiljno pozabavio da jedan proizvod koji žena koristi svaki mesec i to žena od 12. do 50. godine izdizajnira. Krenule smo istraživanje sa vizuelne strane i onda smo se šokirale kada smo videle šta se zapravo nalazi na našim policama, koji su to sastavi i materijali i kako se oni komuniciraju. Odjednom postoji cotton feel, cotton like, a sve je zapravo plastika. Da kažemo, to je neka vrsta obmanjivanja samog korisnika da misli da kupuje nešto što je prirodno, a ustvari je sve plastičan materijal. I onda smo stavile taj aspekt dizajna po strani i rekle smo da prvo moramo da nadjemo dobar proizvod i da se fokusiramo na prirodne materijale. Takođe, želja nam je bila da napravimo proizvod koji je lokalni, ali nažalost, kod nas nismo našle proizvođača koji bi mogao to da uradi za nas. Ima proizvođača koji rade i prirodni materijal kod nas, ali mi smo htele organski pamuk koji se još uvek ne radi kod nas, tako da smo otišle u komšiluk, u Sloveniju i tamo smo s fabrikom koja ima stogodišnje iskustvo u proizvodnji proizvoda od pamuka napravile saradnju.

Njihova cela politika jeste da od ove godine kada slave 100 godina postojanja apsolutno prebace na organsku proizvodnju i tada smo znale da imamo dobar proizvod u rukama, pa smo se vratile na pakovanje. Gledale smo da pakovanje bude što više ekološko, jer sam uložak ne može biti, pa smo kompenzovale kutijama od kartona.

Deo koji smo mislile da će biti najzabavniji, taj kreativni, postao je noćna mora kada smo krenule da radimo. Komunikacija koju smo htele je da bude provokativna, ali gde je ta mera da može i devojčica od 12. godina i žena od 50. godina da shvati tu našu poruku. U daljoj priči smo shvatile da je kod nas još uvek stigma priča o menstruaciji vrlo prisutna i nama je cilj bio da malo izadjemo iz te komfort zone i da pričamo više o menstruaciji, o ženskom zdravlju. I drago mi je da je to postala jedna tema poslednjih godina, kao i oporezivanje, tzv. Pink tax, odnosno da su proizvodi za žene skuplji. Dakle, isti proizvod za žene, naspram proizvoda za muskarce, kao na primer brijaci od istog proizvođača, roze i lepo zapakovani ne znači da treba da budu duplo skuplji, ali tako je. Higijenski proizvodi se i dalje oporezuju kao luksuzna roba.

Šta nas čini drugačijim jeste ideja koju smo želele i naša komunikacija sa našim kopijem koji smo razvili zajedno sa jednim poznatim copywriter-om Slavoljubom Stankovićem, rečenicom Pun mi je mesec sročile sve to naše nezadovoljstvo situacijom na tržištu, ponudom i kako se komunicira generalno žensko zdravlje i teme u vezi sa zenskim zdravljem. Tako da, pun nam je mesec i nečeg što se provlači da je prirodno, a plastično je, i stigma i tabua u vezi sa menstruacijom, pun nam je mesec nemanja izbora. To je slogan koji mislimo da razumeju i mlađe i starije generacije.

Sa kojim izazovima ste se suočavale od trenutka osnivanja, imajući u vidu da ste pokrenule posao u doba Korone?

Doba korone je bilo u neku ruku i povoljno vreme za nas zato što smo mogli da sebi damo vreme da stvarno istražimo tržište kako treba, nismo žurile, nismo dale sebi neke rokove. Ta izolacija nam je omogućila da temeljno pristupimo našem brendu i samom proizvodu. Ono što smo želele jeste da napravimo ozbiljnu priču i firmu, a najveći izazov je bio sa administrativnim delom nakon što smo uradile istraživanje, pronašle proizvodnju uložaka i tampona, ambalažu i dizajn ambalaže koji je trebao da sadrži sve što smo želele da iskažemo.

Madlena Dašić – dizajner, ona nas je istrpela, povoljno je i to što ni ona nije imala previše obaveza u koroni. Tako da smo mogle da je ispravljamo, vraćamo različite ideje i na kraju izvukle ono što mislimo da je fantastično. Ali što se tiče samog posla, to je više taj administrativni deo, postavka, pravne forme firme i sl. Imamo i start up kredit, pravljenje biznis plana, sve je to bilo izazovno u periodu korone, jer su se dosta stvari menjale kao što su fiskalizacije, e-fakture, te smo sve morale da učimo postepeno da bismo mogle da vodimo firmu.

Puno je bilo kompromisa u smislu šta možemo sa prizvodom, jer smo htele da odnos cene i kvaliteta bude jako dobar. Želele smo da ponudimo tržištu odličan proizvod sa pristupačnom cenom za organski proizvod. Administracija je to nešto sa čim se puno preduzetnika muči, jer nemamo dovoljno podrške za takvu vrstu pitanja, kao što postoji u nekim drugim zemljama gde imaju akseleratori, gde start-up-ovi imaju podršku finansijskih stručnjaka, pravnika, da mogu da postave te stvari na noge, a da se mi bavimo više tim lepim i kreativnim stvarima.

 

  1. Koje platforme najviše koristite za promotivne aktivnosti?

Krenule smo prvenstveno sa našom onlajn prodajom i glavna platforma koju koristimo je Instagram. To je platforma gde vidimo dobrar odaziv naših klijenata. Takodje, imamo i štampane medije, onlajn portale, ali nama je najbitniji Instagram i prisustvo tamo, kao i naša onlajn prodavnica do koje najviše ljudi dolazi opet preko Instagrama.

 

Sajt je simpatično organizovan i vidimo dosta kreativnog sadržaja, ko stoji iza toga?

Sav copy i content i za društvene mreže i za sajt smo radile Mirta i ja. Imamo podelu, dobro se dopunjujemo. Uglavnom ja pišem tekstove, a što se tiče samog veb-sajta i dizajna tu smo sarađivale sa Madlenom, koja nam je izbacila puno dobrog materijala, tako da nije teško praviti nešto što izgleda malo drugačije. Nama cilj jeste bio da se izdvojimo sa tim našim sadržajem i vizualima, pogotovo u sferi higijenskih proizvoda. Mislim da smo to i uspele. Puno žena nam se javlja i dosta smo nekih drugih poslova dobile za strateški dizajn preko našeg website-a i Instagrama.

 

Da li ste zadovoljne brojem porudžbina preko web prodavnice i koliki broj Vaših korisnika bira plaćanje karticom u odnosu na plaćanje pouzećem?

Kod nas onlajn tržište se još uvek razvija. Imamo puno korisnika koji se vraćaju, imamo novih korisnika, ali uglavnom se reaguje kada ima neka aktivacija, odnosno akcija. Tada imamo najviše korisnika koji biraju da idu na kupovinu na mreži. Mi smo se u međuvremenu uvrstile u neke maloprodajne objekte, ali i kroz druge prodavnice kao što je na primer ananas.rs.

Takođe, iznenađene smo koliko malo žena bira da plati karticom, uglavnom je to pouzećem, čak i puno naših prijatelja koje znamo da preferiraju karticu poručuje pouzećem. To je još uvek kultura kod nas koja treba da dođe na svoje.

 

Dakle, nedvosmisleno web prodavnica je bitan faktor u celom Vašem biznisu?

Website je naša prodavnica. Mi preko naših prodavnica imamo direktan kontakt sa našim klijentima, možemo da osetimo njihove reakcije i senzibilitet kupovine, i shodno tome adaptiramo strategiju prodaje.  S toga, to je definitivno bitan deo našeg posla. Od početka nam je apsolutno bilo važno da imamo pouzdanog partnera da sve besprekorno radi, da je stalno dostupan ukoliko se desi problem. Iako do sada nismo imali nikakvih problema, osim onih unutar naše ‘kuće’  – kada ne aktiviramo neki kupon na vreme ili istekne pa ljudi pitaju, ali generalno to je jedini naš izlog.

 

Koliko mislite da je bitno da imate proverenog hosting provajdera kao što je UNLIMITED.RS?

Kao preduzetnici imali smo u početku dosta nedoumice u kreiranju šopa, da li iči na postojeće teme ili kreiranje novih. Cenovno su velike razlike. Iz našeg iskustva, preporučili bi da neko ko hoće da se bavi sličnim poslom i gde ima onlajn shop, da gleda na što jednostavniju varijantu koja može lako da se nadogradi. Glas kojim mi predstavljamo, naš brend je ono što je bitno za korisnika. Ljudi jako prepoznaju ako neko priča nešto u šta ne veruje, neko ko je osnivač, on kada stoji iza svog brenda to daje rezultate. Postoje jako dobra rešenja koja može i laik da nauči. Kada je saradnja sa UNLIMITED.RS u pitanju,  sve je jako jednostavno, kroz samo par klikova možete da dođete do svog domena i hostinga. Vrlo je jasna komunikacija sa ljudima iz  UNLIMITED.RS , a takođe i za dalji odabir website-a, te je iz našeg iskustva preporuka ići na nešto što je provereno što može da koristi bilo ko u organizaciji. To je velika korist da možemo da pravimo kupone, imamo komunikacije sa klijentima, da pravimo porudžbine. Ako u poslu zavisi od nekog drugog, već si korak dalje. Imam sreće da imamo i kod nas opciju da se vrlo lako dođe do pravih modela i sistema.

Web prezentacija: pompompomisli.com

 

 

unlimited.rs web hosting

Mi smo web hosting provajder iz Beograda. Kroz naše objave na blogu trudimo se da pričamo o korisnim i praktičnim temama na jeziku adaptiranim za sve čitaoce. Prenosimo praktična iskustva i neograničeno znanje za sve!

Imaš pitanje ili komentar?

Uneseni podaci moraju biti validni

Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

Želite da stupite u kontakt sa nama?

KONTAKTIRAJTE NAS
+381 11 428 08 08
[email protected]
Pokreni odmah