Pre nego što uopšte krenem da objašnjavam ovo poređenje i ukažem na sva mesta gde se u mojoj glavi ova dva potpuno različita sveta presecaju, hajde prvo da ispišemo par stvari o samom Alfredu Penivortu, čoveku iza čoveka koji se krije iza šišmiša. Kao što verovatno već i sami znate, gospodin Penivort je fiktivni lik koji se pojavljuje u brojnim stripovima i filmovima, uglavnom u društvu Betmena. Oslikan kao batler i legalni staratelj Brusa Vejna (nakon tragedije u kojoj je momak izgubio oba roditelja), ovaj skromni britanski gospodin se u više navrata pokazao da je zapravo mnogo više od viskoobrazovane i skupe dadilje, čija je jedina svrha u životu da podilazi svom maloletnom, bogatom poslodavcu.
Iako Robin dobija znatno više prostora i priznanja u avanturama popularnog Mračnog viteza od gorepomenutog batlera, ja sam oduvek Alfreda video kao ultimativnog pomoćnika glavnog zaštitnika Gotama. U mojim očima, on je najstabilniji mogući oslonac, pravi čovek na kojeg možeš da se osloniš. Svi znamo koliko je to zapravo bitno.
Kada sam se stvarno posvetio čitanju stripova, počeo sam da gledam ovog batlera na potpuno drugačiji način. Što sam više čitao, Alfred Penivort mi je sve manje bio samo jedan od pozadinskih likova koji su tu da bi popunili prostor. Pored toga što sam počeo da ga doživljavam kao Brusovog najboljeg i najvernijeg prijatelja, stvorila mi se i nova slika u glavi u kojoj Alfred u potpunosti ulazi u aide-de-camp ulogu u Vejnovim avanturama. Šta čini Alfreda toliko posebnim? – Oh, pa samo činjenica da Betmen, najbolji i najmisteriozniji detektiv na svetu, s njim deli sve svoje tajne, “poslovne” i privatne probleme. Iako se od njega retko očekuje neko rešenje, Alfred se često Mračnom vitezu nađe kao glas razuma. On je na kraju uvek onaj koji, bukvalno i metaforički, pokrpi sve rupe i zašije sve procepe u životu ovog junaka.
Alfred je lojalan i pouzdan kompanjon. On je uvek spreman da načini korak više kako bi asistirao svom poslodavcu u svim mogućim scenarijima. Veliki ili mali, bezbedan ili potencijalno poguban – kakav god je izazov u pitanju, Alfred je spreman da mu se suprostavi.
Tokom godina, Alfred je nebrojivo mnogo puta dokazao da je jedno najzaslužnijih lica iza Betmenovog uspeha. On je uvek tu da reši sve one sitne probleme koji, ako se zanemare, mogu biti pogubni po našeg heroja. Iako često oslikan kao žgoljavi starac, Alfred nikad nije ostavio svog poslodavca da visi.
Baš kao Alfred Penivort, korisnička podrška ne dobija ni približno dovoljno priznanja i reči hvale za ono što radi. Ova dva subjekta, iako nemaju nikakve dodirne tačke, u mojoj glavi dele istu sudbinu. Kao i Alfred Penivort, korisnička podrška nikad nije percipirana kao junak u priči. Nju ljudi uglavnom uzimaju zdravo za gotovo, odnosno kao nešto što se podrazumeva. Iako su ovi sjajni operativci uvek tu kad zatreba, zaiste se retko dešava da ih neko pohvali što mukotrpno rade da bi protagonista priče ispao šmeker.
Nasuprot velikoj većini naših direktnih konkurenata, Unlimited.rs je izuzetno ponosan na sve članove naše korisničke podrške. Mi tačno znamo koliko su oni zapravo bitan faktor u jednačini, i koliko njihov rad utiče na sreću naših korisnika. Naša 24/7 tehnička podrška je definitivno jedna od najboljih strana naše usluge. Mi mazimo i pazimo naše Alfrede svaki dan!
Koliko je Alfred bitan Brusu i Betmenu, toliko je i dobra korisnička podrška bitna svakom klijentu koji hostuje svoj vebsajt. Ona je definitivno jedan od presudnih faktora kod ljudi kada biraju svog budućeg hosting provajdera. Kako bi odabrali najboljeg hosting provajdera za svoj biznis, neophodno je dobro istražiti sve moguće opcije. Treba obratiti pažnju na mnogo faktora, među kojima su iskustva korisnika, ponuda koju nudi, prisustvo na društvenim mrežama, marketing i sl.
Ako određena kompanija ima hrabrosti da izađe u javnost s podaktom da nudi 24/7, to znači da pruža kvalitetnu uslugu, kao i da ima i tim koji se može pobrinuti za ogroman broj različitih klijenata u isto vreme. Baš kao i Betmen, ovi provejderi dobro znaju da imaju nekog pouzdanog iza sebe ko će, baš kao i Alfred, sigurno naći rešenje za svaki mogući problem.
Korisnička podrška je tu da se pobrine da sve radi kako treba, kao i da reši svaki problem koji korisniku otežava posao. Zvuči poznato, zar ne? Ko servisira Betmenove gedžete?
Čitajući ovo, verovatno ste shvatili da ne može baš svako da radi u korisničkoj podršci. Da bi neko efikasno obavljao ovaj posao, njemu (ili njoj) je od krucijalne važnosti da se postavi kao da je sudbina klijentovog biznisa u njegovim rukama. Svaki problem, nebitno koliko sitan ili krupan, mora biti rešen u svega nekoliko sekundi. Ako to ne uspe, sudbina i poslovanje firme koja stoji iza njega se momentalno dovodi u pitanje.
Apropo toga, bitno je da firme ne shvate olako posao korisničke podrške. Da bi korisnička podrška zapravo bila od koristi Vašim klijentima, neophodno je da na ove pozicije zaposlite eksperte iz Vaše tržišne niše.
Naravno, ovo je samo početak. Da bi se ti eksperti uhodali i postali tim, neophodno je:
1. Uspostaviti hijerarhiju i dodeliti posebne uloge i nivoe odgovornosti. Na primer: Ovaj momak odgovara na sva pitanja, ova ekipa je zadužena za ovo, ona za ono, itd.
2. Ispisati određene pravilnike i vodiče koji će služiti novim radnicima da bolje shvate svoju ulogu u timu, i da unapred budu spremni da odgovore na neka često postavljanja pitanja.
3. Ispisati spisak stvari, odnosno dela koje nipošto ne smeju da se urade.
Oformiti sposoban i lepo organizovan tim u korisničkoj podršci je od ogromne važnosti za Vaše dalje poslovanje. Dobra korisnička usluga može da poveća broj interakcija s brendom, da utiče na PR firme, pa čak i da privuče nove klijente.
Ako odaberete provajdera koji nudi očajnu uslugu i očajnu korisničku podršku, velika verovatnoća je da će ta odluka izuzetno loše uticati na Vaš biznis. Ne samo u kvalitetu usluge, već i na brojnim drugim frontovima. Kada neka onlajn firma stupi u biznis s lošim provajderom, ono što se obično desi jeste:
1. Gubitak klijenata i prihoda.
2. Negativan uticaj na SEO, gubitak pozicija na Google-u za određene ključne reči.
3. Spor sajt, konstantni tehnički problemi.
4. Izlaganje riziku, dostupnost vaše baze podataka brojnim eksternim faktorima.
Užasno, zar ne? Naravno, ovakav scenario je uvek bolje sprečiti nego lečiti. Kako biste izblegli ovu noćnu moru, izuzetno je bitno da, pre nego što preselite Vaš sajt kod nekog provajdera, proverite da li je vredan Vašeg poverenja.
Kao neko ko neprestano ulaže sebe i svoje resurse da napravi pošten, kvalitetan i dustupan biznis na Internetu, dosta je bitno da Vaš sajt isprati Vaš entuzijazam. Džabe Vam sav trud, ako Vaš sajt više ne radi, nego što radi. Džabe Vam sav trud ako zbog lošeg hostinga ne možete s mirom da se bavite svojim poslom.
Betmen se nije šalio kada je birao svoju podršku, te smatram da ne treba ni Vi.
Kao čovek koji vodi sopstveni biznis i ima ljude na svom platnom spisku, ja mislim da je ovo kvalitet koji svaki poslodavac treba da zna da ceni.
Hvala na čitanju, vidimo se uskoro ! @Goran Mirković
Imaš pitanje ili komentar?