SR

Kako povećati online prodaju uz pomoć veštačke inteligencije


07.07.2023    08:30

Kako povećati online prodaju uz pomoć veštačke inteligencije

Kako da povećam online prodaju? Pre nego što odustanete od biznisa, proverite da li ste uradili sve što možete da kupci počnu da “dolaze”. Lepe slike i Instagram reklame – odavno nisu dovoljne. Online prodaja se sve više oslanja na veštačku inteligenciju (artificial intelligence, AI) koja podiže prihode i omogućava biznisima veliki rast.

Globalna konsultanstska kompanija McKinsey&Company u izveštaju za 2021. godinu navodi da personalizacija ponuda koju omogućava veštačka inteligencija u e-trgovini, povećava prihod za 10 do 15 odsto. Bostonska konsultanska kuća (Boston Consulting Group), u svom izveštaju o personalizovanoj kupovini baziranoj na AI, navodi da kompanije mogu povećati stope rasta za 6 do 10 odsto.

Kako vi možete koristiti veštačku inteligenciju u svom poslu? Koje platforme su za to pogodne? Koji su još benefiti AI u e-trgovini? I šta je uopšte veštačka inteligencija? Odgovorićemo detaljno u ovom tekstu.

 

Šta je veštačka inteligencija

 

Veštačka inteligecnija se najjednostavnije može objasniti kao složen sistem koji podrazumeva to da su kompjuteri i drugi uređaji i mašine programirane da misle, uče i obavljaju zadatke koji obično zahtevaju ljudsku inteligenciju. To uključuje razvoj računarskih sistema i algoritama koji mogu da obrađuju i tumače ogromne količine podataka, prepoznaju obrasce, donose odluke i rešavaju složene probleme.

Neke od poznatih usluga koje koristimo poput navigacije, detekcija i prepoznavanje lica, virtuelni asistenti, online plaćanja, zasnovani su na veštačkoj inteligenciji. Ona ima veliku primenu i u biznisu, finansijama, zdravstvenoj nezi, proizvodnji, transportu i naravno, online trgovini.

 

Zašto AI treba koristiti u online trgovini

 

Već smo naveli da veštačka inteligencija može da poveća prihode u online trgovini. Međutim, kako se to postiže? Niz funkcija zasnovanih na veštačkoj inteligeniji može se primeniti u e-trgovini, koje, pojedinačno ili zajedno, doprinose rastu prodaje.

Personalizovane preporuke: AI algoritmi mogu da analiziraju velike količine podataka o klijentima, uključujući istoriju pregledanja, ponašanje prilikom kupovine i demografske informacije, da bi dali personalizovane preporuke proizvoda. Razumevanjem preferencija kupaca i obrazaca ponašanja, platforme za e-trgovinu mogu ponuditi relevantne i prilagođene predloge, povećavajući verovatnoću konverzije i zadovoljstvo kupaca.

Čet-botovi i virtuelni pomoćnici: Čet-botovi i virtuelni pomoćnici sa veštačkom inteligencijom koriste se za pružanje korisničke podrške i odgovaranje na uobičajena pitanja. Ovi botovi koriste obradu prirodnog jezika da bi razumeli i odgovorili na upite kupaca, poboljšavajući celokupno korisničko iskustvo i smanjujući potrebu za ljudskom intervencijom.

Napredna pretraga: AI algoritmi omogućavaju sofisticiranije mogućnosti pretraživanja, omogućavajući kupcima da brzo i precizno pronađu proizvode. Tehnike obrade prirodnog jezika i mašinskog učenja poboljšavaju tačnost pretrage razumevanjem namere i konteksta korisnika, čak i kada koriste dvosmislene ili nepotpune upite.

Otkrivanje i prevencija prevara: Algoritmi veštačke inteligencije takođe mogu da analiziraju ogromne količine podataka da bi identifikovali obrasce i anomalije povezane sa lažnim aktivnostima. Praćenjem ponašanja korisnika, podataka o transakcijama i drugih relevantnih varijabli, AI sistemi mogu otkriti i sprečiti prevare u realnom vremenu, minimizirajući gubitke za preduzeća e-trgovine.

Upravljanje zalihama i predviđanje potražnje: Ova funkcija može pomoći u optimizaciji upravljanja zalihama analizom istorijskih podataka o prodaji, tržišnih trendova i eksternih faktora za precizno predviđanje potražnje. Ovo omogućava preduzećima da održavaju optimalne nivoe zaliha, smanje zalihe i pojednostave svoje procese u lancu snabdevanja.

Optimizacija cena: Zahvaljući veštačkoj inteligenciji, moguće je analizirati tržišne trendove, cene konkurenata i ponašanje kupaca kako bi dinamički prilagodili cene proizvoda. Koristeći modele mašinskog učenja, platforme za e-trgovinu mogu optimizovati cene kako bi maksimizirale profit, povećale prodaju ili ispunile specifične poslovne ciljeve.

Prepoznavanje slike i glasa: Tehnologije za prepoznavanje slika i glasa koje pokreće veštačka inteligencija omogućavaju vizuelnu pretragu i iskustvo kupovine zasnovano na glasu. Kupci mogu da otpremaju slike ili koriste glasovne komande da pronađu proizvode, poboljšavajući praktičnost i upotrebljivost.

Analiza raspoloženja kupaca: AI može analizirati povratne informacije kupaca, recenzije i podatke društvenih mreža da bi razumeo raspoloženje kupaca i izvukao značajne podatke. Ove informacije se mogu koristiti za poboljšanje proizvoda, poboljšanje usluga za korisnike i preciziranje marketinških strategija.

 

Platforme zasnovane na AI koje povećavaju online prodaju

 

Postoji nekoliko popularnih platformi koje možete koristiti u radu svoje online prodavnice. 

  • Jasper

Jasper je platforma zasnovana na veštačkoj inteligenciji koja pomaže kompanijama da povećaju angažman i zainteresovanost publike. Uz pomoć ove platfome moguće je kreirati personalizovano korisničko iskustvo kroz isticanje proizvoda za koje se, na osnovu podataka, proceni da je određeni kupac zainteresovan. Takođe, ovo dalje može doprineti segmentaciji korisnika na osnovu onih koji su jako zainteresovani, manje zainteresovani ili nezainteresovani za proizvod. 

  • Qubit

Ako imate dovoljno iskustva u e-trgovini i u prodaji uopšte, znate koliko je važno da zainteresovani kupac dobije odgovarajuću poruku ili preporuku proizvoda u pogodnom momentu. Još jedna aplikacija koja omogućava personalizovano iskustvo korisnika je Qubit.

Korišćenjem veštačke inteligencije, Qubit može da generiše preporuke proizvoda u realnom vremenu na osnovu individualnih preferencija i ponašanja kupaca. Ove preporuke su dizajnirane da povećaju broj konverzija, unakrsnu prodaju (cross selling) i poboljšaju opšte korisničko iskustvo.

Pored toga, Qubit AI algoritmi omogućavaju preduzećima da testiraju i optimizuju različite elemente veb stranice, kao što su izgled, boje i poziv na akciju, kako bi postigli bolje rezultate. 

  • Zeta Global

Još jedna platforma za optimizovano upravljanje odnosa sa kupcima je Zeta Global. Ona ima ogroman marketinšku potencijal koji se ogleda kroz sprovođenje zainteresovanog korisnika kroz ceo  marketinški levak – od prvog kontakta sa vašim proizvodima do kupovine i dalje do zadržavanja kupca i njegove lojalnosti. Sve to zahvaljujući činjenici da pruža alate za segmentaciju kupaca, upravljanje potencijalnim klijentima, mapiranje putanja korisnika (buyers journey) i personalizovane poruke.

  • Syte

Svesni ste da duga i naporna pretraga može da destimuliše korisnika na kupovinu. Syte je AI platforma koja je prepoznala ovaj problem i efikasno rešila.

Naime, ona pruža usluge vizuelne pretrage na osnovu prepoznavanja slika. Sa ovom platformom, kupci mogu da pretražuju proizvode tako što će ih slikati, postaviti fotografiju traženog proizvoda ili opisati ono što traže na prirodnom jeziku. Algoritmi veštačke inteligencije analiziraju vizuelne atribute slika, kao što su boja, uzorak, oblik i tekstura, da bi identifikovali slične proizvode iz inventara prodavca.

  • Seamless.AI

Još jedna platforma koja skraćuje put do kupca odnosno omogućava brže zatvaranje ponuda (close the deal). Zapravo, ova platforma omogućava lead generation (sakupljanje lidova kao ptencijalnih kupaca), što često iziskuje dosta vremena. 

Seamless.AI koristi AI algoritme da analizira ogromne količine podataka iz različitih izvora, uključujući javne profile, društvene mreže i poslovne imenike, kako bi identifikovao potencijalne potencijalne klijente i potencijalne klijente. Platforma pruža tačne kontakt informacije, uključujući adrese e-pošte i brojeve telefona, za ciljani kontakt.

U situaciji sve većeg broja online i offline prodavnica koje nude iste proizvode kao i vi, do kupaca je sve teže doći. Ovo zahteva veće angažovanje biznisa da uopšte dođu do korisnika i pridobiju njihovu pažnju. Brojne kompanije uvidele su ovu činjenicu i počele su da kreiraju platforme zasnovane na veštačkoj inteligenciji koje pomažu eCommerce biznisima da poboljšaju korisničko iskustvo, optimiziju put kupca (buyers journey) i povećaju prodaju.



unlimited.rs web hosting

Mi smo web hosting provajder iz Beograda. Kroz naše objave na blogu trudimo se da pričamo o korisnim i praktičnim temama na jeziku adaptiranim za sve čitaoce. Prenosimo praktična iskustva i neograničeno znanje za sve!

Imaš pitanje ili komentar?

Uneseni podaci moraju biti validni

Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

Želite da stupite u kontakt sa nama?

KONTAKTIRAJTE NAS
+381 11 428 08 08
[email protected]
Pokreni odmah