SR

Dobar sadržaj (se) prodaje sam


19.08.2016    09:07

Dobar sadržaj (se) prodaje sam

Content marketing – najbolji alat za prikupljanje konverzija

Nasuprot raširenom mišljenju, efekat koji content marketing ima na Vaš biznis se ne može precizno izmeriti. Nemojte me shvatiti pogrešno, kao i svaki content marketing menadžer, i ja koristim reach, engagement i sentiment kako bih izmerio uspeh content marketing strategije. Međutim, bez obzira na to koliko su ove mere važne za mene i za CEO i koliko utiču na moju strategiju, ipak znam da moj rad utiče na naš brend na više nivoa, iako se to zapravo ne može izračunati.

Iako uvek postoji mesta za napredovanje, neće se nikada desiti da pomislimo: “Hej, pa content marketing nam baš i ne ide, možda bi trebalo da odustanemo od toga.”

Pored dobijanja na popularnosti i građenja unutrašnjih i spoljašnjih linkova, Vaš sadržaj ima uticaj na to kako Vaši korisnici vide Vaš brend. To je faktor koji je često presudan kada klijent odlučuje da li će da kupi proizvod ili uslugu od Vas ili ne.

Content marketing ima ogroman uticaj na prodaju.

On predstavlja Vas u pravom smislu, ideje i vrednosti koje zastupate i Vaše jače strane. Content marketing je najbolji alat za pravljenje konverzija koji postoji.

 

Content marketing je glas Vaše kompanije

Ne možete se osloniti samo na Vaše proizvode i usluge. Ne, nikako. Morate se potruditi i učiniti da se ljudi zainteresuju za Vaš biznis, da pogledaju šta se krije iza kulisa, da se upoznaju sa Vašom kompanijom. Današnji kupci su ekstremno inteligentni. Oni obraćaju pažnju na sve.

Upravo tu Vaš content marketing stupa na scenu. On predstavlja most koji spaja Vaš brend i Vaše korisnike. Zaslužan je i za to što Vaši korisnici iznova i iznova posećuju Vaš sajt.

dobar sadrzaj prodaje sam1

Ako shvatite Vaš content marketing ozbiljno i zaista mu se posvetite, on će onda postati Vaše najjače oružje. To je jedini alat pomoću koga možete predstaviti Vaše znanje i kulturu Vaše kompanije, ali uspeh postignut pomoću njega ne možete tek tako izmeriti.

Možete probati da sprovedete anketu među svojim korisnicima i da napravite neku vrstu analize zasnovane na rezultatima ankete, ali ni time nećete postići mnogo.

Nikada ne možete znati zasigurno koliko će Vaše ideje odjeknuti onlajn i koliko će uticati na mišljenje koje ljudi imaju o Vašoj kompaniji i uslugama.

Način na koji se obraćate i iskustva koja delite u Vašim studijama slučajeva i na Vašem blogu će sigurno uticati na to kakvu ćete publiku privući, ali nikada ne možete znati koliko će sadržaj na Vašem sajtu uticati na njegov uspeh.

Zbog toga, bez obzira na to šta se dešava, content marketing jeste i uvek će biti veoma značajan deo moje biznis strategije. Ako zamislimo kompaniju kao košarkaški tim, content marketing bi u tom slučaju bio plejmejker.

Kao i mnoge moje kolege koje se bave content marketingom, i ja činim sve što mogu da bih pozitivno uticao na sve aspekte marketinga kompanije za koju radim. Proizvodim sadržaj koji je posebno osmišljen da bi privukao posetioce i naveo da se što duže zadrže na sajtu.

Sadržaj koji postavite na Vaš sajt bi trebalo da pomogne Vašoj kompaniji da poboljša svoju onlajn poziciju, da poboljša estetiku, ton i perspektivu obraćanja aktivnim i potencijalnim klijentima na viši nivo, kao i da edukuje Vaš tim kako bi postali bolji u onome što rade.

Iako mogu da napišem hiljade strana o tome kako content marketing unapređuje svaki mogući aspekt Vašeg biznisa, da bih malo skratio priču i pokazao Vam zbog čega je on krucijalni deo naše strategije, u nastavku teksta fokusiraću se na jednu stvar: kako content marketing pospešuje našu prodaju.

 

(Kako) Prodavati bez klasičnih prodavačkih trikova

Svi znamo da ljudi ne vole kada im prodavci prodaju nešto, posebno u svetu biznisa. Nije bitno da li imaju malo ili veliko preduzeće, svi preduzetnici su hiljadu puta bili meta stotine hiljada prodavaca širom sveta. Oni već znaju sve cake i trikove i imuni su na sve vrste taktika koje postoje.

Ali, sa druge strane, iako ne vole da im prodavci prodaju, svakako nekada moraju nešto kupiti.

Imajući u vidu to da ovi ljudi vole da donose odluke sami, moj posao je da napravim što više korisnog materijala i da ga postujem onlajn gde god mogu, kako bih uticao na njihovu odluku da li će odabrati našu kompaniju ili nekoga od naše konkurencije.

dobar sadrzaj prodaje sam4

Kako biste prilagodili ovu strategiju Vašem biznisu, potrebno je da napravite tone kvalitetnih postova koji će pomoći Vašoj ciljnoj publici pri rešavanju različitih problema.

Iako Vam se možda čini da je lako proizvesti takav sadržaj, mnogi ne uspeju da naprave nešto što je od važnosti za njihovu ciljnu publiku.

Zašto? – Pa, zato što mnogi content marketing menadžeri zaborave da treba prvo da naprave profile svojih potencijalnih klijenata. Dakle, nemojte praviti sadržaje pod nazivom “Kako naš proizvod može rešiti Vaše probleme”. Niko ne želi da čita brošure o Vašim proizvodima. Umesto toga, pravite sadržaje kao na primer “Kako da rešite česte probleme pomoću ovih kul strategija”. Verujte mi, to će imati veoma pozitivan uticaj na Vaš biznis.

Ali, kada završite, ne možete samo sedeti i pustiti da sve ide svojim tokom. To retko kad funkcioniše na taj način. Moraćete da se potrudite da ispromovište svoj sadržaj.

Pomoću dobre content marketing strategije možete prodati svoje usluge i pre nego što klijent stupi u kontakt sa prodajnim timom

U prethodnom delu ovog posta smo ustanovili da mnogi preduzetnici ne vole kada im prodavci nude bilo šta. Zapravo, pre nego što uopšte uzmu u razmatranje opciju da kupe nešto od određene kompanije, oni izguglaju taj brend i kliknu na prvih nekoliko rezultata koje dobiju pretragom. Pored toga, oni takođe iščitaju sve o iskustvima koje su Vaši prethodni ili sadašnji korisnici podelili onlajn, kako bi shvatili da li je taj izbor pravi za njih.

dobar sadrzaj prodaje sam3

Imajući u vidu onlajn ponašanje mojih potencijalnih klijenata i kakve informacije utiču na njihove odluke, pokušavam da im pružim sve što je potrebno da znaju o našem brendu i kompaniji pre nego što se formalno predstavimo jedni drugima.   

Studije slučaja, primeri dobre prakse, elektronske knjige, uputstva, ankete, infografici, video snimci, postovi na blogu – sve ove vrste sadržaja pravim i postujem onlajn kako bi moji potencijalni klijenti mogli lako da ih pronađu. Ali, tu nije kraj. Nakon toga promovišem te sadržaje, šaljem korisnicima putem mejla, pokušavam da ih zainteresujem kako bi postali naši potencijalni klijenti i negujem takav odnos prema njima. Konstantno im pružam relevantne i interesantne informacije i, 9 od 10 puta to rezultuje prodajom.

Content marketing stimuliše ljude da podele lične stvari sa Vama

Jedna od najtežih stvari u današnje vreme je navesti ljude da podele lične informacije sa Vama.

Zbog čega? Zato što su se opekli ranije. Mnoge kompanije imaju tendenciju da spamuju inbokse drugih. Oni često samo jure za takozvanim “potencijalnim klijentima”, nudeći im ovo i ono, a da čak i ne zastanu na sekund da razmisle da li su ti ljudi koje jure ikada pokazali i najmanje interesovanje za njihove proizvode ili usluge.

Nije bitno čime se bavite i šta prodajete, ne želite da jurite za potencijalnim klijentima ukoliko nema nikakve šanse da kupe nešto od Vas. Tako samo uzalud trošite svoje vreme i energiju.

Ono što bi trebalo da uradite je da napravite pravi mamac kako biste ulovili samo one koji su vama potrebni.

Imajući to u vidu, savetujem Vam da napravite kampanju za obraćanje potencijalnim klijentima u koju ćete uključiti vebinare. Kombinacija ta dva donosi uspeh u građenju odnosa sa Vašim potencijalnim korisnicima. Na taj način ćete uspeti da budete prva kompanija koja im padne na pamet kada odluče da je vreme za kupovinu.

Smatram da vebinari treba da budu edukativni, jer na taj način mogu da privučem ljude i podelim svoje stručno znanje sa njima. Pokušajte da smislite temu koja je zanimljiva i koja je u vezi sa onim što prodajete. Na taj način im možete pokazati kako Vaš proizvod može rešiti neki problem sa kojim su se susreli. Mnogi ljudi će samo doći na vebinar da bi nešto naučili, ali ostali će biti zainteresovani za Vaše rešenje, za ono što prodajete. Tako Vaš sadržaj zapravo prodaje Vaše proizvode ili usluge.

Sadržaj na Vašem sajtu može dosta pomoći Vašem prodajnom timu

Kada content marketing menadžeri i prodavci rade zajedno, tada se stvara magija. Umesto da budu primorani da trče za potencijalnim klijentima i da troše vreme jureći za onima kojima svakako ne bi mogli ništa da prodaju, zahvaljujući content marketingu, Vaš prodajni tim samo treba da postavi mamac i da čeka da riba koja je već uhvaćena zagrize.

Content marketing menadžerima je u interesu da blisko sarađuju sa prodajnim timom. Oni ih mogu naučiti sve o profilima klijenata koji se odlučuju za određeni proizvod. Nakon toga, kada vidite na koji način Vaši klijenti kupuju, shvatićete kako treba da sastavljate sadržaje koji će služiti klijentima kao podrška tokom celog procesa kupovine.

U ovom slučaju će Vaš sadržaj pomoći da Vaš prodajni tim:

Bude bolje pripremljen za razgovor sa klijentima.

Dobije pristup pomoćnim sredstvima za prodaju kako bi lakše privukli klijente.

Nauči više o Vašoj ciljnoj publici i šta njih navodi da kupe.

Moć propratnih mejlova

Kada imate nečiju imejl adresu, možete samo poslati običan newsletter ili možete otići korak dalje i napraviti personalizovane kampanje. U zavisnosti od toga u kom stadijumu procesa kupovine se potencijalni klijent nalazi i u zavisnosti od njegovih interesovanja, možete mu poslati automatski ili personalizovani mejl.

Moj savet je da uvek šaljete pesonalizovane poruke. Pisanje sjajnih propratnih imejlova je potpuno nova prodajna strategija. Srećom, tim iz HubSpot-a je napisao sjajan vodič o tome kako sastaviti propratni imejl. Pročitajte taj članak i naučićete praktično sve što treba da znate o tome kako da uspešno ponovo uspostavite kontakt sa svojim potencijalnim klijentima.

Kako bi ova taktika bila uspešna, potrebno je da podelite klijente na grupe u odnosu na tip imejla koji ćete im slati i način na koji hoćete da im se obratite. Kada to završite, onda počnite da radite na pisanju relevantih mejlova koji će ili stimulisati klijente da završe proces kupovine ili da pređu na napredniju uslugu kod Vas.

Možete i poslati njihove podatke svom prodajnom timu, kako bi ih oni pozvali i pokušali da im ponude usluge na drugačiji način. Tu je HubSpot pravi primer. Oni se služe tom strategijom već neko vreme. I ide im veoma dobro.

Hvala na čitanju!

Goran Mirković @unlimited.rs

unlimited.rs web hosting

Mi smo web hosting provajder iz Beograda. Kroz naše objave na blogu trudimo se da pričamo o korisnim i praktičnim temama na jeziku adaptiranim za sve čitaoce. Prenosimo praktična iskustva i neograničeno znanje za sve!

Imaš pitanje ili komentar?

Uneseni podaci moraju biti validni

Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

Želite da stupite u kontakt sa nama?

KONTAKTIRAJTE NAS
+381 11 428 08 08
[email protected]
Pokreni odmah