SR

Detaljan vodič za početnike: kako iskoristiti LinkedIn za poslovne ciljeve


LinkedIn
15.09.2022    15:59

Detaljan vodič za početnike: kako iskoristiti LinkedIn za poslovne ciljeve

Ako do sada niste napravili LinkedIn profil, propustili ste šansu da se sklopite nova partnerstva sa ljudima koji su važni za vaš biznis, da targetirate nove kupce i predstavite sebe kao eksperta u oblasti u kojoj poslujete. Ali, ništa nije nenadoknadivo. U ovom tekstu donosimo detaljan vodič kako da iskoristite prednosti ove društvene mreže već danas.

LinkedIn je najveća „poslovna“ mreža sa skoro 800 miliona korisnika širom sveta. Kao i na Fejsbuku i Instagramu, koristi se za virtuelno povezivanje ljudi, ali u ovom slučaju, u poslovne svrhe. Konkretno, LinkedIn je idealna mreža za promociju kompanije i njenih proizvoda/usluga, stvaranje konekcija sa potencijalnim klijentima, partnerima i drugim zainteresovanim akterima, a koristi se i za regrutaciju kandidata za posao.

Ako vam baš nešto ovako nedostaje da biste „dali vetar u leđa“ vašem biznisu, nastavite da čitate ovaj tekst u kom ćete prikupiti dovoljno informacija o LinkedInu kao kanalu bez kog savremeni biznis ne može.

 

LinkedIn profil i LinkedIn stranica – od čega početi

Kao što na Fejsbuku postoje lični profili i stranice kompanija, ista situacija je i na LinkedInu. Stoga, prvo što treba da uradite jeste da napravite svoj profil (LinkedIn Profile), a potom ga iskoristite kao administratora za stranicu vaše firme (LinkedIn Page). 

Kako? 

Kada napravite profil, u gornjem desnom uglu pronađite ikonicu Work. Klikom na nju otvoriće vam se prozor u kome treba da pronađete Create a company page. Potom ćete izabrati jedan od četiri tipa stranice: Small business (mali biznis), Medium to large business (mali do velikog biznisa), Educational institution (obrazovna ustanova) i Showcase page. 

Sve opcije su vam jasne, osim poslednje. Showcase page je stranica koja se zapravo ponaša kao podstranica glavne stranice (LinkdIn page). Koristi se za izdvajanje nekog aspekta biznisa, proizvoda ili usluge koji zahteva poseban prostor za promociju i upravljanje. Kada je napravite, ona će se pojaviti u desnom side baru vaše glavne stranice u delu koji se zove Affiliated pages (povezane stranice).

Sledeći korak jeste da postavite profilnu i naslovnu fotografiju i dodate opis o vašoj kompaniju po ugledu na stranicu „O nama“ sa vašeg sajta. 

Evo nekoliko saveta:

▪ Profilna slika – logo vaše kompanije

▪ Naslovna fotografija – možete postaviti proizvod, poruku koja simbolizuje vrednosti vaše kompanije ili nešto treće što oslikava vašu kompanju

▪ Opis – U about delu, koji je skoro jednak stranici „O nama“ sa vašeg sajta, napišite jasno čime se bavite, koji su vaši proizvodi, koje su vaše vrednosti, kako možete da pomognete vašoj ciljnoj grupi. Vodite računa da opis bude optimizaovan za pretraživače i sam LinkedIn algoritam. To znači da treba da koristite ključne reči, navodeći industriju u kojoj poslujete i proizvode/usluge koje imate jer će vas kupci tako lakše naći

To je to. Napravili ste kompanijsku LinkedIn stranicu, što nas dovodi do sledećeg koraka.

Recite svetu da postojite, promovišući je. Možete iskoristite ove ideje:

▪ Podelite stranicu na svoj lični LinkedIn profil. Ispod naslovne fotografije imate opciju Edit page (uredite stranicu) i Share page (podelite stranicu).

▪ Postavite ikonicu LinkedIn stranice na sajt. Uz prečice ka Facebook i Instagram profilu, u futer sajta dodajte i LinkedIn.

▪ Zamolite zaposlene da dodaju na svojim profilima da rade u vašoj kompaniji, linkujući stranicu.

▪ Pošaljite pozive (Invite) drugim korisnicima mreže da zaprate vašu stranicu.

 

Kako iskoristiti LinkedIn za biznis

LinkedIn gereniše lidove (leads, potencijalni kupci) 227% efikasnije od Fejsbuka i Tvitera. Ovo je rezultat istraživanja američke softverske kompanije Hubspot čiji je uzorak bio čak 5.000 kompanija.

Već smo govorili o prednostima LinkedIna za biznis, a ovde ćemo ih izdvojiti i detaljno objasniti.

▪ Povezivanje sa ljudima od značaja za vaš posao;

▪ Pozicioniranje kompanije kao lidera u industriji u kojoj posluje;

▪ Generisanje lidova i kupaca;

▪ Regrutovanje kandidata za posao.

Idemo redom.

 

Umrežavanje

LinkedIn
Izvor: freepik.com

Ako već duže vreme pokušavate da se povežete sa ljudima koji bi bili zainteresovani da investiraju u vaš posao, sa kolegama sa fakulteta koji bi vam dali podršku, sa novim prilikama za proširivanje posla – probajte na LinkedInu. Uspeh je izvestan.

Ono što, za početak, treba da uradite, jeste da šaljete zahteve za konekcije (ono što su prijatelji ili pratioci na Fejsbuku i Instagramu, na LinkdInu su konekcije i to prvog, drugog i trećeg reda). Bilo bi dobro da to radite strategijski. To znači da treba da šaljete zahteve onim osobama za koje pretpostavljate da bi bile zainteresovane za vaše usluge, one koje bi mogle da vam pomognu ili sa kojima biste mogli da sklopite poslovnu saradnju. Na ovaj način kreirate smislenu mrežu kontakata koji su u svakom poslu dragoceni. 

Naravno, ovo ne znači da ne smete da se povežete sa omiljenim košarkaškim trenerom ili prijateljicom iz srednje škole. Poenta je da prvenstveno obratite pažnju one kontakte koji bi mogli da budu dobar spoj sa vama.

Drugi način kako da širite svoju mrežu jeste da delite sadržaj drugih ljudi i komentarišete njihove objave. Dakle, nemojte biti pasivni. Pohvalite nečiju objavu, iskažite slaganje ili neslaganje, uđite čak i u raspravu. Sve su to načini da pokažete ljudima iz svoje niše da ste i vi tu i da imate nešto da ponudite.

 

Istaknite se kao stručnjak

LinkedIn je mreža na kojoj možete da pokažete svoje veštine i uverite potencijalne klijente da ste profesionalni i stručni u svojoj industriji. Sticanjem poverenja otvarate vrata novim poslovnim prilikama.

Kako da pokažete da znate svoj posao?

Kreirajte objave kroz koje ćete pokazati svoje znanje i iskustvo. Jako je važno da ne upadnete u zamku samopromocije i reklamiranja jer to odbija ljude. Poenta je da sadržaj bude koristan zajednici sa kojom želite da se povežete – edukativan, zanimljiv, humorističan. 

Naravno, osim kreiranja edukativnog sadržaja, određen procenat vaših objava treba nedvosmisleno da predstavi vaše proizvode kako bi se potencijalni kupci upoznali sa njima. Ali i tu je bitno da budete originalni, zanimljivi, humoristični, a ne agresivni u direktnoj promociji.

Evo na šta treba da obratite pažnju:

▪ Pravite objave različite dužine. Nekada kratak citat, a nekada duži članak u kom ćete pokazati svoju ekspertizu. Linkedin, od svih mreža, jedini omogućava pisanje članaka (article).

▪ Iznesite primere iz svog iskustva, sa prethodnim klijentima. Slobodno pišite o ličnim borbama, padovima, uspesima… Ljudi vole da znaju šta se dešava u tuđem dvorišu. Ovakve objave imaju veću pažnju. Naravno, ne treba da prelazite granicu ukusa. Pametno i humoristično.

▪ Pitajte vaše konekcije šta misle. Tako ćete podsticati diskusiju i vaša stranica će rasti.

▪ Koristite fotografije, video snimke i infografike kad god možete.

Kada je reč o objavljivanju sadržaja na mrežama, važno je da to radite kontinuirano. Napravite kalendar objava u kom možete sve pripremiti, pa čak i zakazati objave da se automatski objave u vreme koje ste definisali.

Savetujemo da se priključite i LinkedIn grupama čija je tematika u vezi sa vašim poslom. One funkcionišu po istom principu kao i Fejsbuk grupe – ljudi savetuju jedni druge, dele koristan materijal, diskutuju, raspravljaju se. Ovo je prilika da se ubacite, date neki savet i ako vam se učini prikladnim, linkujete svoj sajt ili LinkedIn stranicu.

 

Generisanje lidova i kupaca 

Sve ovo prethodno što smo naveli (kreiranje relevantnog sadržaja, povezivanje sa ljudima iz vaše industrije, komentarisanje drugih objava i diskusija u LinkedIn grupama) povećaće vidljivost vašeg biznisa i to onoj populaciji kojoj su vaše usluge/proizvodi potrebni. Tako će vam se klijenti spontano i prirodno javljati. 

Osim organskog saobraćaja, LinkedIn nudi brojne opcije za plaćene promocije.

 

Regrutovanje kandidata za posao

Ako ste tek otvorili firmu i nemate još uvek sredstava za otvranje HR odeljenja, LinkedIn može biti odlična zamena. 

Evo šta sve možete iskoristiti:

▪ Postavljanje oglasa za posao

▪ Slanje direktnih poruka u inbox kandidatima čije se zanimanje i obrazovanje poklapa sa onim što tražite

▪ Premium paket LinkdIna omogućava naprednu pretragu kandidata sa tačno onim kvalifikacijama koje su vam potrebne

Naravno, osim ovoga, moguće je i klasično pretraživanje kandidata ukusavanjem naziva pozicije koja vam je potebna u pretrazi (search).

 

Ključne napomene

▪ LinkedIn je poslovna mreža koja je neizostavna stanica svakog savremenog biznisa.

▪ Koristi se za umrežavanje sa drugim poslovnim ljudima i kompanijama, kreiranje imidža lidera u oblasti u kojoj se posluje, generisanje lidova i kupaca i regrutovanje kandidata za posao.

▪ Potrebno je napraviti LinkedIn profil i LinkedIn stranicu kompanije i redovno postavljati pretežno edukativan i zanimljiv sadržaj, a u manjem procentu promotivne objave.

 

unlimited.rs web hosting

Mi smo web hosting provajder iz Beograda. Kroz naše objave na blogu trudimo se da pričamo o korisnim i praktičnim temama na jeziku adaptiranim za sve čitaoce. Prenosimo praktična iskustva i neograničeno znanje za sve!

Imaš pitanje ili komentar?

Uneseni podaci moraju biti validni

Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

Želite da stupite u kontakt sa nama?

KONTAKTIRAJTE NAS
+381 11 428 08 08
[email protected]
Pokreni odmah