Da li vam je već dosadilo da slušate o tome koliko je bitno imati prepoznatljiv, konzistentan i zanimljiv vizuelni identitet na društvenim mrežama 😔? Mmm… Da. Danas smo tu sa devet korisnih saveta koji vam mogu pomoći da primamite što više pratilaca, ali i da vam drugi zavide na izgledu vašeg profila.
Postoji ona izreka – što više, to bolje. Ne u ovom slučaju. Veoma je bitno da odaberete “ono nešto” po čemu ste BAŠ vi prepoznatljivi. To može biti bilo šta, od saveta kako jeftino napraviti hranu, do toga kako da popravite pokvarenu cev u kući. Ono što je najbitnije jeste da odaberete vašu publiku i potom kreirate sadržaj koji će biti relevantan toj grupi ljudi.
Ukoliko imate želja da postanete influenser, uzmite u obzir da će brendovi upravo to – upoređivati vašu publiku sa ciljanim tržištem. Prema poslednjem istraživanju, 55% brendova kažu da im više odgovaraju mikro-influenseri koji imaju posebnu povezanost sa svojom publikom. Znači, što ste unikatniji, to je bolje. Npr, “vegani” je već i te kako istražen i iskorišćen, dok npr “vegan koji trči maraton intervjuiše poznate ljude na svom podkastu” i nije toliko (mada već jeste 😂)
Iako ovo zvuči jednostavno, složićete se da danas retko ko deli zaista iskrene recenzije proizvoda. Možda to radite, ali da li je dovoljno često? Ako da, super, a u suprotnom, propuštate deljenju veoma korisnog i primamljivog sadržaja sa vašom publikom.
Prema istraživanju Stakla, luksuzna putne organizacija “vodeći svetski hoteli” su udvostručili vreme provedenom na njihovom sajtu samo zbog toga što dele sadržaj koji je kreiran od strane korisnika (UGC).
Sličnu stvar je uradio britanski brand Whistles koji je integrisao recenzije proizvoda na stranici na kojoj se nalaze, kako bi korisnici mogli da steknu utisak u ono što zapravo i kupuju.
Instagram je mesto koje vrvi od konkurencije, ali za svakog postoji mesto i prilika da se pokažu, ukoliko koriste ovu platformu na pravi način. Najbrži i najefikasniji način za ciljanje pravih korisnika jeste korišćenje reklama. Voditi svoju Instagram reklamnu kampanju nije teško, pa u tome mogu da se isprobaju i amateri, ali i brendovi sa ekspertima iz ove oblasti.
Postoji mnogo različitih Instagram reklama koje možete kreirati direktno sa vaših profila — od klasičnih slika i videa do promovisanih Instagram priča koje će biti prikazani kod vaše ciljane publike u okviru Insta priča sekcije. Ono što je najbitnije jeste da ciljate vašu publiku na pravi način, a tu se ponovo vraćamo i na korak br. 1, a to je da imate vašu nišu.
Za nekog ko prvi put pravi reklamu, verujemo da sve ovo izgleda komplikovano, pogotovu oko ciljanja korisnika. Bez brige, imamo lepu vest za vas. Instagram vam mnogo pomaže oko toga 😄 Instagram već ima pripremljenu opciju gde se radi odabir publike kojoj ćete deliti sadržaj, ali vi svakako možete to i sami da uradite putem aplikacije kada birate demografske kriterijume poput godina, pola, interesovanja i slično.
Baš kao i vaše ime, biografija bi trebalo da bude optimizovana sa vašim ključnim rečima koje su relevantne za vas kao individualca ili vašeg biznis brenda. Odlična stvar kod dodavanja heštegova jeste što oni postaju klikabilni, a samim tim se vaše šanse za lakši pronalazak po toj određenoj ključnoj reči u pretrazi povećavaju.
Pogledajte kako je brend Golde ukjučio hešteg “superfood”, “health” i “beauty” u svoju biograifju. Kreativno i veoma korisno!
Kada dodate geolokaciju vašim postovima, imate mnogo bojih šansi za pojavljivanje u rezultatima pretrage za tu konkretnu lokaciju. Zapamtite, ovo važi i za postove, ali i Instagram priče.
Za sada smo pokrili koliko je bitno koristiti geo tagove u vašiim postovima, ali ne smemo da zamarimo i heštegove, jer su oni k r u c i j a l n i. Ne, brendovi i influenseri ih ne stavljaju samo tako, oni zaista imaju smisla i rade. Post koji ima barem jedan hešteg u proseku ima 12,6% veći engagement nego postovi bez heštegova. I to je verovatno jer se pojavljuju u više rezultata pretrage – kada korisnik traži hešteg u pretrazi, rezultat se pojavljuje i u Top sekciji, ali i u Tag sekciji, pa imate duple šanse da vas neko otkrije.
I baš kao i geotagovi, hešteg ima specijalno dugme na Insta pričama, tako da možete da gledate sve priče koje su obeležene tim tagom.
Da li ste nekad gledali Explore sekciju na Instagramu i poželeli da se baš vaša objava pojavi tu? Kako biste dospeli na ovu stranu, postoje dva velika razloga koja odlučuju kada je najbolje vreme da objavite vašu sliku ili video.
Ako znate kada je većina vaših pratilaca aktivno na Instagramu, vaša objava će imati veću posećenost u to vreme, a samim tim dobićete i bolji engagement (lajkove, komentare, deljenje na dalje). Veliki engagement na vašu sliku/video, a pogotovu ubrzo nakon same objave, singalizuje Instagram algoritmu da je vaš sadržaj od velike vrednosti i da treba i drugi da ga vide.
Ako znate kada je većina vaših trenutnih pratilaca online, velika verovatnoća je da su i vaši potencijalni pratioci na Instagramu i gledaju sadržaj u baš tom trenutku.
Later je analizirao 12 miliona Instagram korisnika i otkrio kada je najbolje vreme za objavu sadržaja. Svakako, nemojte ovo da uzmete zdravo za gotovo, jer može da varira u zavisnosti od niše, pa predlažemo da putem Instagram analitke saznate malo više informacija o vašoj publici.
Ukoliko želite da vaš Instagram profil bude mesto gde korisnici mogu da vas instant kontaktiraju, trebalo bi da dodate adresu, email i telefon (ili samo jedno od ta tri, ili kombinaciju), u zavisnosti od prirode vašeg posla. Najbolji način da to uradite jeste da vaš privatni profil prebacite na biznis nalog, u okviru kog ćete imati pristup dodatnim alatkama, kao što su kreiranje promovisanog sadržaja , dodavanje linkova u okviru Instagram priča, ali i Instagram analitike.
Onog trenutka kada imate biznis nalog, možete da dodate email, broj telefona, adresu kao dodatne opcije koje će vašim korisnicima biti dostupne na jedan klik.
Instagram priče su prisutne i dostupne za pregled na vašim profilima samo 24h, pa je zato bilo veoma uzbudljivo kada je Instagram objavio da dodaje Instagram Highlights, u okviru kojih na vašem profilu možete zauvek čuvati vaše omiljene priče. Locirane su direktno ispod vaše biografije i puštaju se kao jedna grupacija Insta priči kada ih neko odabere. Highlights možete zamisliti kao neki filmski trejler, samo za vaš profil i zaista služe kao sjajan način da promovišete vaš brend sa novim posetiocima profila.
Dovoljno za danas? Predlažemo da primenite sve, ili barem neke od ovih saveta i verujemo da ćete vrlo brzo videti rezultate ⚡
Imaš pitanje ili komentar?