Budući da je početna stranica prva stranica koju većina posetilaca vašeg sajta vidi, ona je ujedno i najvažnija. Njena svrha jeste da privuče pažnju potencijalnim korisnicima i pomogne im da brzo i lako pronađu potrebne informacije.
Kada posećuju vaš sajt, većina korisnika u roku od prve tri sekunde odluči da li su našli ono što im je potrebno ili ne. Zamislite, potrebno je samo nekoliko sekundi da izgubite potencijalnog klijenta! Početna stranica je vaša jedina šansa da ih privučete da ostanu na vašem sajtu i postanu korisnici vaših usluga. Iz tog razloga, u ovom blogu smo vam pripremili pet saveta kako to da uradite 🚀
Današnjim korisnicima stvari jako kratko drže pažnju, iz tog razloga tekst na vašoj početnoj stranici bi trebalo da bude što jasniji i što kraći.
Dakle, tekst na početnoj strani za cilj ima da ubedi posetioca da su vaše usluge pravi izbor za njega i da ga podstakne na akciju, ovo bi trebalo da bude ostvareno u jednoj do tri rečenice. Ne gubite vreme na detalje, pozadinu i istoriju vaših usluga i kompanije, to ostavite za ostale strance sajta.
Da li ste znali da skraćivanje teksta na početnoj stranici može povoljno uticati na broj korišćenja vaših usluga? Kada malo razmislite, to ima savšenog smisla. Ukoliko većina korisnika, samo preleće pogledom preko vašeg sadržaja, neminovno je da će neki od njih propustiti važne informacije ili čak zapamtiti samo ono što i nije toliko bitno. Skraćivanjem teksta uklanjate sve osim onoga na šta želite da se vaši posetioci fokusiraju i što će ih naterati na akciju.
Jedan od najčešćih razloga zbog kojeg korisnici odlaze sa sajta, jeste što oni jednostavno ne znaju šta dalje treba da rade. Dakle, nije da ne žele postati vaš kupac – već ne znaju kako.
Ovo znači da pored objašnjenja onoga što nudite, vaša početna stranica treba da sadrži i poziv na akciju, koji je zapravo i najvažniji element na početnoj stranici. Bez obzira na to koliko vam je lep dizajn ili upečatljiv tekst, vaša početna stranica je beskorisna ukoliko vam ne pomaže u postizanju poslovnih ciljeva – prodaji i generisanju potencijalih klijenata. A najbolji način da se to i ostvari je da svojim posetiocima tačno stavite do znanja šta želite da urade (dugme – Naruči, Prijavi se, itd.).
Dok pišete svoju početni stranicu, trebalo bi da osigurate da vaš tekst i poziv na akciju budu “iznad preklopa” (above the fold), bez obzira na pretraživač ili uređaj koji posetilac koristi da pristupi sajtu.
Izraz, “iznad preklopa” (above the fold) odnosi se na deo stranice koju korisnik vidi bez pomeranja na dole (scroll down). Dakle, to je prvo što posetioci vide kada otvore vaš sajt.
To znači da je sadržaj koji postavite “iznad preklopa” ono što će ostaviti prvi utisak na svakog posetioca. A svi znamo da je prvi utisak najvažniji 😃 Ukoliko im je jasno i dopadne im se ono što vide, najverovatnije će se zadržati na vašem sajtu, preduzeti akciju koju želite ili dalje istraživati sajt. Ali ako sadržaj unutar tog prvog prikaza nije dovoljan da ih ubedi da su došli na pravo mesto, oni neće dalje gubiti vreme na vašem sajtu.
Čim posetilac otvori vaš sajt, morate da mu pokažete koja je vrednost onoga što nudite.
Iako to može izgledati očigledno vama (i vašem timu), bićete najefikasniji u pretvaranju posetilaca u kupce/klijente ukoliko tu vrednost napišete što je jasnije moguće.
Ako se fokusirate na npr. pružanje najisplativijih rešenja u vašoj industriji, to jasno i recite! Umesto da dajete generalizovane opise o funkcijama vašeg proizvoda kao što je – Naša usluga je brza – mnogo je bolje fokusirati se na to kakve beneficije vaša usluga može doneti klijentu, npr. – Naša usluga će povećati vašu produktivnost za čak 25%. Imajte na umu da funkcije proizdvoda vama pomažu da nešto uradite, dok je vrednost proizvoda ono što pomaže klijentu.
Na ovaj način posetioci ne moraju da troše vreme tražeći na vašem sajtu na koji način im vi to možete pomoći, već će im to biti jasno odmah nakon nekoliko sekundi provedenih na sajtu.
Mislimo da je ovo poprilično jasno, posetioci bi trebalo biti u mogućnosti da odmah odrede gde treba da kliknu na sajtu kako bi pronašli informacije koje žele. Postavite meni na vidljivo mesto (npr. gornji desni ugao). Koristite adekvatan naziv ili ikonicu za svaku od stranica vašeg sajta.
Dobra početna stranica, pravi razliku u tome da li će posetilac otići sa iste nakon nekoliko sekundi ili preduzeti akciju koju vi želite. Ovo svakako nije jednostavan zadatak, budući da imate ograničeni prostor i vreme da ih ubedite da je vaš sajt vredan njihovog vremena.
Nadamo se da smo vam bar donekle olakšali ovaj zadatak. Do sledećeg bloga 🤗
Imaš pitanje ili komentar?