Ako se bavite online prodajom proizvoda, trebalo bi da znate da na uspeh vaše prodaje itekako utiče check-out process, odnosno nivo složenosti i broj koraka koje potencijalni kupac treba da prođe da bi izvršio kupovinu. Samo tri od 10 dodavanja proizvoda u korpu se završio kupovinom, pokazuje istraživanje Baymard instituta iz 2022. godine, dok je ostatak proizvoda ostao u korpi, bez izvršenja plaćanja.
Jednostavno, dodavanje proizvoda u korpu pri online kupovini, ne znači da će proizvod zaista biti kupljen. Potencijalni kupci mogu biti demotivisani komplikovanim i dugim procesom online kupovine, što svakako smanjuje vaše prihode i uspeh biznisa.
Kako biste proverili da li je check out proces na vašem sajtu dobar i da li je potrebno poboljšati ga, u ovom tekstu donosimo detaljno i lako primenljivo uputstvo kako ova procedura treba da izgleda.
Pre nego što navedemo kako da poboljšate svoj check out process i samim tim povećate prodaju, treba da sagledamo uzroke problema – zašto neki kupci dodaju proizvod u korpu, a ne izvrše kupovinu.
Ako se tokom procesa plaćanja dodaju naknade za koje klijent nije znao unapred, to može dovesti do napuštanja check out procesa. Na primer, visoki troškovi isporuke, porezi ili skrivene naknade mogu biti demotivišući za kupce.
Ako je proces plaćanja previše složen, zahteva previše koraka ili zahteva previše informacija, to može frustrirati klijente i dovesti do odustajanja od kupovine. Kupci žele jednostavan i brz proces plaćanja.
Tehničke greške, greške na veb stranici ili sporo učitavanje mogu odvratiti kupce od završavanja procesa kupovine. Ako stranica za plaćanje ne funkcioniše ispravno ili ako dođe do zastoja, kupci mogu izgubiti poverenje i napustiti proces.
Ako klijenti smatraju da njihovi lični podaci ili detalji plaćanja nisu bezbedni, to ih može obeshrabriti da završe proces do kraja. Veb stranice kojima nedostaju indikatori poverenja, kao što su SSL sertifikati ili bezbedni prolazi za plaćanje, gube poverenje u očima potencijalnih kupaca.
Kupci imaju različite preferencije kada su u pitanju načini plaćanja. Ako vaša stranica ne nudi opciju plaćanja koju preferira kupac, oni mogu odustati od plaćanja radije nego da koriste manje pogodan metod.
Potencijalni kupci često pregledaju više veb lokacija i upoređuju cene, karakteristike i opcije pre nego što donesu odluku o kupovini. Ako pronađu bolju ponudu ili alternativu negde drugde tokom procesa plaćanja, mogu odustati od trenutne kupovine i odlučiti se za drugu opciju.
Kupci žele jasnu politiku vraćanja proizvoda bez problema. Ako je politika vraćanja nejasna, restriktivna ili ako vaša stranica ne pruža dovoljno informacija o tome, kupci mogu odustati od plaćanja zbog zabrinutosti i potencijalnih poteškoća u vraćanju artikala.
Odustajanje od plaćanja može se desiti ako su potencijalni kupci zabrinuti u pogledu kredibiliteta veb stranice ili prodavca. Loše kritike, nedostatak svedočenja kupaca ili negativne povratne informacije mogu doprineti nedostatku poverenja, što dovodi do odustajanja od kupovine.
Kada ste već uložili dosta novca i vremena da privučete kupce na vašu stranicu za online prodaju, šteta bi bilo da i ih komplikovan check out proces demotiviše da na kraju i izvrše kupovinu.
Neometan proces naplate može pozitivno uticati na prodaju, dok komplikovan ili dugotrajan proces do odustajanja od kupovine.
Pojednostavljen, kratak i intuitivan proces plaćanja, može pomoći kupcima da brzo i bez frustracije završe kupovinu. Minimiziranje broja koraka i polja obrasca i pružanje jasnih i kratkih uputstava tokom procesa naplate proizvoda, mogu povećati stope konverzije.
Koristite softverske mogućnosti da dodatno pojednostavite proces popunjavanja podataka. Primenite funkciju automatskog popunjavanja informacija o korisniku koji je prethodno naručio neki proizvod na vašoj stranici i ostavio sve podatke. Na ovaj način, ubrzaćete check put proces.
Sa sve većom upotrebom mobilnih uređaja za online kupovinu, od suštinske je važnosti da postoji proces plaćanja prilagođen mobilnim uređajima. Optimizacija za mobilne uređaje osigurava da je iskustvo plaćanja glatko i jednostavno za korisnike na manjim ekranima, smanjujući greške i povećavajući prodaju.
Prikazivanje jasnih indikatora napretka tokom procesa plaćanja pomaže kupcima da shvate koliko su daleko u završetku kupovine. Ova transparentnost može smanjiti neizvesnost i podstaći klijente da nastave i završe transakciju.
Izgradnja poverenja je ključna za onlajn kupce. Na stranici na kojoj prodajete proizvode ili usluge, navedite kako ste osigurali da je plaćanje online kod vas bezbedno (SSL enkripcija, pre svega).
Osim toga, trebalo bi da primenjujete 3D sigurnosni protokol u online plaćanju.
Reč je o sigurnosnom protokolu koji se koristi u transakcijama e-trgovine radi poboljšanja sigurnosti plaćanja na mreži. Ovaj protokol dodaje još jedan sloj autentifikacije kako bi se sprečila neovlašćena upotreba kreditnih i debitnih kartica. Tokom plaćanja, ako je kartica upisana u 3D bezbednosni sistem, klijent se preusmerava na bezbednu veb stranicu gde unosi dodatni faktor autentifikacije kao što je jednokratna lozinka. Unesene podatke verifikuje izdavalac kartice, a nakon uspešne autentifikacije, kupac se preusmerava nazad na veb stranicu e-trgovine da izvrši uplatu.
3D Secure povećava sigurnost, obezbeđuje prebacivanje odgovornosti na izdavaoca u slučaju prevare i povećava poverenje potrošača.
Ponuda različitih metoda plaćanja, kao što su kreditne/debitne kartice, digitalni novčanici ili alternativni sistemi plaćanja, može zadovoljiti različite preferencije kupaca i povećati verovatnoću završetka kupovine.
Tokom procesa plaćanja, važno je ukloniti sve nepotrebne smetnje koje bi mogle odvratiti pažnju kupaca od završetka kupovine. Fokusirajte pažnju korisnika na korake plaćanja izbegavajući prikazivanje nepovezanih promocija ili reklama.
Navedite jasan i sveobuhvatan rezime porudžbine na završnoj stranici za plaćanje. Uključite detalje porudžbine, informacije o isporuci, način plaćanja i procenjeni rok isporuke. Nakon što je kupovina završena, prikažite poruku sa potvrdom ili pošaljite email sa potvrdom da biste uverili kupce da je njihova porudžbina uspešna.
Rešavajte eventualne greške u realnom vremenu i obezbedite 24-časovnu podršku korisnicima. Ovo je moguće korišćenjem chat bot-ova čiji je rad zasnovan na veštačkoj inteligenicji. Iako daju generičke odgovore na osnovu najčešće postavljanih pitanja korisnika, često mogu da daju potpun odgovor i pomognu korisniku u bilo koje doba dana.
I na kraju, moramo da naglasimo naizgled jednostavan korak koji se često previđa – jasne informacije o proizvodu i ceni. Prikažite detalje o proizvodu, uključujući cene, poreze i troškove isporuke, jasno i uočljivo tokom procesa plaćanja. Izbegavajte bilo kakva iznenađenja ili skrivene troškove u poslednjem trenutku.
Ukoliko check out proces na vašoj stranici za online prodaju nije jednostavan, gubite šansu da optimizujete konverzije, povećate zadovoljstvo kupaca, smanjite napuštanje korpe, podstakne lojalnost kupaca, steknete konkurentsku prednost i na kraju, povećate prodaju i prihode.
Imaš pitanje ili komentar?