Vaši klijenti ne mogu sebi da priušte da gube vreme na nedovoljno dobar veb-sajt koji se sporo učitava i ne omogućava im da u samo par klikova dođu do onoga što traže.
Od nastanka veoma brzih društvenih medija, kao što su Twitter i Facebook, i sa pojavom tableta i smart telefona, brzina i jednostavnost su postale glavne karakteristike svakog dobrog sajta.
Dobra vest je da postoji mnogo korisnih alata koje možete koristiti kako biste lako i brzo redizajnirali svoj sajt.
Poboljšavanje Vašeg onlajn prisustva je od suštinskog značaja za uspeh i zato nemojte to odlagati.
Evo kako možete na jednostavan način da redizajnirate Vaš sajt i koje alate treba da koristite da biste to postigli.
Pobrinite se za to da pažljivo pregledate sve podatke, kako biste stekli dobru sliku o tome kako korisnici koriste Vaš sajt. Kako biste došli do funkcionalne jednostavnosti potrebno je da otkrijete koji elementi su Vam apsolutno neophodni.
Za osnovno ispitivanje podataka možete koristiti besplatne alate kao što su Google Analytics ili Yahoo Web Analytics. Ako ipak želite da steknete bolji uvid u to šta zapravo pokreće Vaš sajt, morate uložiti nešto novca.
Neki alati, koje možete koristiti u tu svrhu, su CrazyEgg and FiveSecondTest. Imajte na umu da je Vaš cilj ovde da, na osnovu podataka koje ste sakupili, napravite listu funkcija koje morate imati.
Nakon sakupljanja korisnih podataka i pravilnog procenjivanja, trebalo bi da prepoznate koje funkcije su nepotrebne ili beskorisne, tj. koje treba da eliminišete.
Pošto ste to uspešno završili, trebalo bi da rangirate sve ostale funkcije na osnovu njihovog značaja, da biste mogli efikasno da ostvarujete svakodnevne ciljeve i da biste počeli sa uređivanjem Vaše veb-stranice.
Koristite adekvatne alate i razmišljate o stvaranju grube verzije dizajna Vaše stranice, koja se poklapa sa Vašim planom.
U većini slučaja, najbitniji sadržaj za Vaš biznis ne zauzima previše prostora. Apropo toga, postoje zaista brojna veb hosting rešenja koja mogu da isprate sve vaše prohteve i potrebe. Većina trenutno aktivnih hosting provajdera je u stanju da sasvim pristojno servira Vaš sajt, da pazi na njegovu bezbednost i osvežava sve one aplikacije i funkcije koje su od krucijalnog značaja da bi ljudi mogli uspešno da posete Vašu veb adresu s bilo kog uređaja. Kada razmišljate o samoj funkcionalnosti Vašeg sajta, dosta je bitno da se fokusirate na jednostavna rešenja.
Ako kojim slučajem Vaš sajt zahteva više pažnje i ozbiljniju podršku, onda je dosta važno da pronađete ozbiljnijeg hosting provajdera koji nudi sofisticiranija hosting rešenja.
Investirajte pametno u hosting i odaberite provajdera koji će biti u stanju da adekvatno isprati rast Vašeg digitalnog biznisa.
Dobro razmislite gde ćete postaviti dugmiće za društvene mreže na Vašem sajtu. Vrlo je važno da budu na upadljivom mestu. Zašto? – Zato što Vam je vrlo bitno da isti posetioce Vašeg sajta bukvalno teraju na akciju. Twitter, Facebook, Pinterest i LinkedIn – ovo su samo neke od popularnijih platformi koje treba da intergrišete u Vaš dizajn. Deljenje Vašeg sadržaja po ovim sajtovima je itekako dobro po Vaš biznis. Razmišljajte o tome kako najbolje da pozicionirate ove dugmiće jer Vam oni mogu doneti ogromnu vidljivost i nove korisnike.
Na samom početku, trebalo bi da se odlučite kako ćete meriti neuspeh ili uspeh Vašeg sajta. Rezultati će varirati, i to je normalno, al’ važno je da znate da treba da obratite pažnju na mnogo korisnih metrika koje uključuju stvari poput chat sesija, prijave na Vaše email liste, konverzije preko telefona, itd.
Možete birati između različitih alata za optimizaciju ovih učinaka. Govoreći iz iskustva, najbolji alati za ovako nešto su definitivno Optimizely, Visual Website Optimizer i Google Content Experiments.
Uvek pratite šta se dešava s Vašim sajtom jer, bez obzira na to koliko je dobar, uvek postoji prostor za unapređenje. Gore pomenute metrike će Vam vrlo lepo ilustrovati koji segmenti Vašeg sajta odlično rade, a i na kojima treba još malo da poradite.
Nikada nemojte da zaboravite vrednost interneta po Vaš biznis. Vaša ecommerce prodavnica zavisi od dizajna i funkcionalnosti.
Ako je Vaš sajt je zastareo i nefunkcionalan, izuzetno je bitno da momentalno preduzmete nešto i opet vratite Vašim korisnicima veru da ste Vi zapravo jedan vrlo ozbiljan brend.
@Goran Mirković
Imaš pitanje ili komentar?