Već 7 godina radim kao marketing stručnjak, pomažem ljudima koji se trude da uspeju u svom onlajn biznisu i za to vreme sam shvatio tri stvari:
1. Ljudi nikada, ponavljam, NIKADA neće prestati da lajkuju slike slatkih mačića.
2. Nije pametno naručivati porcelanske vaze preko eBay-a.
3. Nije bitno ko ste i čime se bavite, jako je bitno da pažljivo izaberete provajdera kod kog ćete hostovati Vaš sajt.
4. Iako svaka od ovih stavki zaslužuje poseban članak, u ovom ćemo se fokusirati na poslednju.
Kako biste pokrenuli onlajn biznis koji ima potencijal da postane nešto više od samo još jedne kompanije u ovom nepreglednom moru raznih brendova, morate se potpuno posvetiti tome što radite. To nije nešto što možete raditi sa strane, kao dodatni posao vikendom. Ne. Ako želite da ljudi vide Vaš brend kao vodeći u nekoj tržišnoj niši potrebno je da odvojite vreme i da razmislite o mnogim stvarima koje se tiču Vašeg biznisa. Nakon što steknete sliku o tome kako da prezentujete svoj rad na internetu, treba da obratite pažnju na razne sitnice. Treba mnogo da istražujete i da se povezujete sa ljudima iz Vaše branše, pre nego pomislite da počnete da učestvujete u ovoj onlajn igri.
U današnjem onlajn biznis svetu je sve takmičenje. Što su bolji takmičari, toliko morate više i pametnije raditi. U mnogim branšama morate mnogo raditi kako biste pobedili konkurente i kako biste privukli i zadržali klijente. Zbog toga su detalji takođe od velike važnosti.
Postoji milion stvari koje možete raditi onlajn. Internet je, u mojim očima, beskrajni izvor kupaca i potrošača i sve što treba da uradite kako biste ga osvojili je da otkrijete šta ljudi žele i na koji način da im to pružite.
Nije bitno kakav posao želite da započnete, kako i gde ćete reklamirati svoje proizvode i usluge, u svakom slučaju ćete morati da napravite sajt. I ne samo to, moraćete da ga održavate i ažurirate svakodnevno. Tako sve počinje.
Svako preduzeće, nije bitno da li je malo, srednje ili veliko, treba da ima svoj veb-sajt. Čak iako neće direktno preko njega zarađivati, trebalo bi da uloži u svoje prisusvo na internetu.
Zašto? Pa, zato što sajt igra veliku ulogu u reklamiranju svakog biznisa. Pored toga, pomoću sajta možete direktno zatražiti mišljenje kupaca o Vašim proizvodima i uslugama, možete steći nove klijente i prezentovati svoje znanje na dnevnoj, nedeljnoj i mesečnoj bazi.
Mnogi ljudi prave istu grešku prilikom pravljenja sajta: misle mnogo unapred. Fokusiraju se na reklamiranje sajta pre nego što uopšte postave čvrst temelj na kome će gratiti sajt.
Prvo što treba da uradite je da istražite svoje opcije za domen i hosting.
Kao što verovatno već znate, Gugl koristi preko 200 različitih faktora pomoću koji računa poziciju tvog sajta. Izbor domena je jedan od njih. Od ključne važnosti je da posvetite vreme biranju dobrog imena i hosting provajdera koji će brinuti o Vašem domenu.
Zahvaljujući najnovijim Gugl izmenama i drugi faktori dolaze do izražaja. Prilikom biranja naziva domena za Vaš sajt, bitno je da obratite pažnju na to da ne bude previše dugačak i komplikovan, da se lako pamti, i, naravno, da nagoveštava sadržaj Vašeg sajta.
Ne želite da ime Vašeg domena ima negativan uticaj na SEO.
Koliko je bitno da pružate dobre usluge i da vodite računa o svom biznisu, toliko je bitno i da posedujete domen i da izaberete pravog hosting provajdera koji će zaista voditi računa o Vašem sajtu.
Mnogi klijenti hostuju svoje sajtove kod nas u Unlimited-u. Zašto? Zbog toga što su svesni činjenice da je njihov sajt jako važan faktor u biznisu. Oni su izgradili svoj brend oko svog domena. To je njihov onlajn dom. To je adresa njihove onlajn kancelarije.
Zamislite sledeći scenario: Vodite uspešan onlajn biznis već godinama, imate puno zadovoljnih klijenata i svakog dana Vaš sajt posećuje veliki broj ljudi, koji žele da kupe nešto od Vas. Sve teče kako treba i ne možete biti srećniji. Ali onda, jednog dana, Vaš domen istekne, a Vi od silnog posla zaboravljate da ga obnovite. Pre nego što ste rekli “keks”, Vaš direktan konkurent je zgrabio Vaš domen. Pokušavate da ga otkupite, ali Vam to ne polazi za rukom. Šta sad?
Morate smisliti naziv za novi domen, a sav trud koji ste uložili u reklamiranje svog biznisa i brenda sa prethodnim nazivom pada u vodu. Zvuči užasno, zar ne?
Jako je teško izabrati odgovarajućeg hosting provajdera, posebno zbog toga što je izbor ogroman i zbog toga ne možete da se odlučite za koju hosting kompaniju da se opredelite. Imajte na umu da besplatne hosting usluge mogu izgledati primamljivo, ali da postoji zaista mnogo faktora koji ukazuju na to da je to najgori mogući izbor.
Biranje pravog hosting provajdera je jedan od najvažnijih zadataka koje treba obaviti kada se radi o pravljenju veb-sajta. Neiskusnim vebmasterima će najverovatnije biti potrebna pomoć i pri biranju odgovarajućeg paketa. Postoji mnogo različitih hosting provajdera koji nude najrazličitije pakete. Neki su dobri, neki loši. Veliki izbor može preopteretiti one koji ne znaju šta hoće i kakav paket bi najbolje odgovarao njihovim potrebama.
Srećom, mi smo tu da Vam pomognemo. Naš članak o tome Kako da izaberete idealan hosting paket za Vaš veb-sajt će Vam pomoći da Vam ovaj težak, stresan zadatak postane prost kao pasulj.
Uložite vreme u pronalaženje pravog hosting rešenja za Vaš domen i veb-sajt. Ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi sa ovom temom, postavite ih kao komentar na ovaj post.
Hvala na čitanju ! @Goran Mirković
Odličan članak!