Google Analytics 4 je novo rešenje sledeće generacije i zamenjuje Universal Analytics. Od 1. jula 2023. godine, standardna verzija Universal Analytics neće obrađivati podatke. Iz tog razloga preporučujemo da pređete na Google Analytics 4 što je pre moguće.
Ako ste imali prethodno znanje o Universal Analytics, svesni ste značajnih razlika između ove dve platforme. Međutim, postoje i neke zajedničke karakteristike. Jedna značajna sličnost leži u sposobnostima prikupljanja i izveštavanja o podacima na obe platforme. Sve što možete da izmerite u UA-u, možete da izmerite i u GA4, možete da generišete iste izveštaje. Zapravo, možda ćete uvideti da GA4 nudi širi spektar opcija izveštavanja, iako mnoge od ovih opcija već postoje u UA, organizovane na drugačiji način.
Još jedna stvar koju dve platforme imaju zajedničku je cena. Kao i Universal Analytics, GA4 će biti potpuno besplatan za upotrebu. Međutim, Google Analytics 4 ima ugrađenu funkciju praćenja elektronske trgovine koja se može koristiti za praćenje prodaje i podataka o konverziji. Ova funkcija nije dostupna na Universal Analytics.
GA4 uvodi značajnu promenu u načinu na koji se podaci mere i modeliraju u poređenju sa Universal Analytics. U UA-u su se pregledi stranica koristili za praćenje interakcija korisnika, što je bilo efikasno ali ograničeno, jer nije uzimalo u obzir druge vrste interakcija, kao što su pregledi video zapisa ili klikovi. GA4 svaku interakciju klasifikuje kao događaj, što pruža sveobuhvatniji pregled ponašanja korisnika. Pristup zasnovan na događajima omogućava veću fleksibilnost u analizi i merenju interakcija, a dostupni alati za izveštavanje mogu vam pomoći da dublje razumete angažovanost korisnika na vašem veb sajtu ili aplikaciji. Osim toga, događaji se prate nezavisno od sesija, što vam omogućava da ih uključujete ili isključujete po potrebi, dajući vam veću kontrolu nad prikupljenim podacima.
Sa Google Analytics 4, praćenje podataka mobilnih aplikacija postalo je jednostavnije i integrisano sa tradicionalnim praćenjem veb-sajtova. To znači da kompanije više ne moraju da kreiraju zasebnu svojinu (Property) za prikupljanje podataka mobilnih aplikacija jer se sve može pratiti na jednoj platformi. To je olakšalo vlasnicima sajtova da dublje razumeju kako kupci stupaju u interakciju sa njihovim poslovanjem na svim kanalima, uključujući mobilne aplikacije i veb-sajtove. Kao rezultat toga, vlasnici sajtova mogu da dobiju dublje uvide u ponašanje kupaca i da koriste ove podatke za donošenje informisanih odluka o marketingu i optimizaciji veb-sajta. Nadalje, sa porastom korišćenja mobilnih uređaja, sposobnost praćenja podataka mobilnih aplikacija postaje sve važnija za preduzeća da ostanu konkurentna i relevantna u današnjem digitalnom pejzažu.
Izvor : GA4 – Google Demo Account
Još jedna stvar koja je privukla značajnu pažnju korisnika u GA4 je integracija sposobnosti mašinskog učenja. GA4 koristi mašinsko učenje da predvidi buduće korisničke akcije, nudeći vredne uvide za poslovanje. U okviru GA4 postoje tri prediktivna metrika koje se mogu pratiti radi poboljšanja donošenja odluka:
Verovatnoća kupovine: Ova metrika analizira verovatnoću da će korisnici koji su bili aktivni u poslednjih 28 dana obaviti određeni događaj konverzije u narednih 7 dana.
Verovatnoća prestanka korišćenja: Verovatnoća da korisnik koji je bio aktivan na vašoj aplikaciji ili sajtu u poslednjih 7 dana neće biti aktivan u narednih 7 dana.
Predviđeni prihod: Ova metrika pruža procenu prihoda koji će korisnik generisati u narednih 28 dana od korisnika koji su bili aktivni u poslednjih 28 dana.
Korišćenjem ovih prediktivnih metrika, poslovanja dobijaju dublje razumevanje korisničkog ponašanja i mogu preduzimati proaktivne mere za optimizaciju svojih marketinških kampanja, poboljšanje angažovanja korisnika i unapređenje rasta poslovanja. Integracija mašinskog učenja u GA4 daje snagu poslovanjima sa korisnim uvidima, omogućavajući im da donose odluke zasnovane na podacima i ostanu ispred promenjivih digitalnih dešavanja.
Google Analytics 4 nudi besprekornu integraciju s Googleovim alatima i uslugama poput Google Optimize, Google Tag Manager, Google Ads, Google Merchant Center i Big Query.
Integracija između GA4 i BigQuery postala je popularna tema među korisnicima Google Analytics-a. U prošlosti je ova integracija bila dostupna samo korporativnim korisnicima sa GA360, čija je cena počinjala od 150.000 dolara godišnje. Međutim, sa GA4, ova korporativna integracija sada je dostupna besplatno svim korisnicima, čime postaje vredan dodatak platformi.
Pre svega, omogućuje vam spajanje podataka GA sa podacima iz drugih izvora, poput CRM sistema i pružaoca e-pošte, čime se dobija sveobuhvatniji pregled vašeg poslovanja. Kada su svi podaci smešteni na jednom mestu, postaje lakše prepoznati obrasce koje bi inače bilo teško otkriti.
Osim toga, ne morate brinuti o uzorkovanju podataka jer se sirovi podaci iz GA4 jednako prenose u BigQuery. Međutim, prilagođeni izveštaji u GA4 mogu biti predmet uzorkovanja podataka. Dodatno, BigQuery vam omogućuje postavljanje visokog nivoa pitanja SQL upitima i stvaranje izveštaja sa bilo kojom kombinacijom metrika.
Iako je moguće podatke GA preneti jednako u Looker iz GA4, BigQuery nudi veći broj metrika i dimenzija. Iako postoji trošak za upite po zahtevu, to veroatno neće biti problem za većinu malih web stranica. Konačno, potencijalne prednosti korišćenja BigQuery-a u kombinaciji s GA4 su značajne, a za početak nema fiksne cene.
Verovatno najbolja opcija koju GA4 nudi je intuitivna funkcija pretrage. Navigacija kroz GA4 nikada nije bila lakša i “user-friendly” , čak i za one koji nisu posebno upoznati sa GA.
Sada se sekcija za pretragu može koristiti slično kao što predlažete pitanje u Google polju i GA će predložiti odgovor – destinaciju za odgovor na GA platformi.
Možete tražiti stvarna pitanja, poput: Dajte mi prodaju ostvarenu kroz mobile uređaje nasuprot tableta od 18. aprila 2022. do 18. juna 2022. godine? Google će vas usmjeriti na odgovor.
Izvor : GA4 – Google Demo Account
Pretraga je dostupna na svim jezicima podržanim od strane Google Analytics 4 kao što je i Srpski:
Izvor : GA4 – Google Demo Account
Upoznavanje sa GA4 će zahtevati određeno vreme. Vreme provedeno na platformi će biti od velike pomoći jer nudi mnogo opcija.
Da zaključimo, GA4 je robustan web analitički alat koji omogućava vlasnicima web sajtova nove funkcionalnosti i mogućnosti praćenja ponašanja korisnika i merenja performansi web sajta. Korišćenjem najboljih praksi i praćenjem najnovijih ažuriranja i promena, vlasnici web sajtova mogu koristiti GA4 da dobiju vredne uvide u ponašanje korisnika, što im omogućava da donose odluke zasnovane na podacima i unaprede svoju online prisutnost. Sveukupno, GA4 se preporučuje kao nadogradnja od Universal Analytics-a za vlasnike web sajtova koji žele da dobiju sveobuhvatnije razumevanje svoje publike i performansi web sajta.
Imaš pitanje ili komentar?