Predstavljamo vam serijal epizoda u kojima ćemo vam prezentovati uspešne poslovne priče naših klijenata. Na taj način približićemo vam specifičnosti različitih grana preduzetništva i industrija, kao i izazove sa kojima se naši partneri suočavaju.
Imaćete priliku da se upoznate sa različitim brendovima i pričama preduzetnika iz Srbije, a u svrhu promocija domaćeg preduzetništva i biznisa naših klijenata.
U prvoj epizodi imate priliku da upoznate kompaniju Terra Optima iz Topole, tom prilikom razgovarali smo sa Milošem Jokićem, osnivačem i direktorom.
Terra Optima je pre svega kompanija koja se bavi proizvodnjom jabuka na površini od 60 hektara i višanja na površini od 40 hektara. Nase plantaže okružene su planinama Rtanj i Ozren u srcu netaknute prirode na teritoriji opštine Sokobanja.
Terra Optima je od 2019. ostvarila strmoglav rast u svakom segmentu poslovanja. Naime, do tada, kompanija se bavila isključivo primarnom proizvodnjom jabuka i osim velikog truda za najvišim kvalitetom koji je uslovljen najmodernijim tehnologijama u proizvodnji, nije bilo previse prostora za dalji napredak. 2019. godine odlučili smo se za hrabar korak investicije u skladišni kapacitet i pre svega u opremu za sortiranje i pakovanje voća. Na taj način smo povećali konkurentnost na tržištu, a naši proizvodi su postali dostupniji nego pre toga.
Pre svega, tu je tržiste bliskog istoka, odnosno golfskog zaliva, zatim tradicionalno Ruska Federacija, za odredjene proizvode i zemlje EU, ali u prethodnom periodu primećujemo veliki napredak i svest potrošača za kvalitetom voća i u našoj zemlji, te nam je tržište Srbije sve značajnije. Zanimljivosti radi, naša jabuka završila je na trpezama Maldiva, Malezije, Indije, Bangladeša i mnogih drugih dalekih zemalja.
Izazova je jako puno. Pre svega, bitno je naglasiti da je voćnjak kako mi volimo da kažemo fabrika pod otvorenim nebom. Da li je u pitanju mraz, grad, suša i druge nepogode koje utiču na kvalitet proizvoda. Sa druge strane, poslujemo u veoma nestabilnom periodu i bez sumnje mogu reći da je ovo jedna od industrija koja je najviše pogodjena ratom u Ukrajini, s obzirom da je pre samog rata udeo izvoza u Rusku Federaciju bio preko 50%. To je sa sobom pokrenulo i druge izazova, kao što je nabavka repromaterijala, logistika i slično.
Pre svega, fleksibilnost. Veličina naše kompanije, koja nije prevelika, ali takodje ni premala dopušta nam da budemo fleksibilni prema svojim klijentima i ispunimo različite zahteve u vidu kvaliteta, ambalaže i slično. Takodje, pokušavamo da razmišljamo out of box iako je ovo poprilično linearna industrija, pa je od tuda nastao i naš novi proizvod Optima Mix.
Vidim je kao lidera na domaćem tržištu svezeg voća i kao i dalje pouzdanog partnera naših kupaca iz inostranstva.
Pre svega učešćem na sajmovima širom sveta. Tu veliku podršku imamo od strane PKS i trudimo se da istu opravdamo. Naravno, sajam i upoznavanje potencijalnih kupaca je samo prvi korak. Veoma smo svesni važnosti digitalnih medija, te se jako trudimo da naš web sajt izgleda u skladu sa brand imageom kakav želimo da napravimo. Iako je osnova B2B, trudimo se da, pre svega potrošačima u Srbiji, približimo naše proizvode kroz društvene mreže i tu bih izdvojio instagram kao primarni kanal koji koristimo.
Sajt je prvi utisak, uvodna reč koju ljudi imaju o Terra Optimi pre nego što nas i upoznaju. S obzirom da uglavnom poslujemo sa strancima, online prisutnost je od velike važnosti. Ulazeći u treću godinu rada sa UNLIMITED.RS timom uverili smo se da je web sajtu i nama veoma bitna email komunikacija na najvišem nivou. Jako smo zadovoljni sto ćemo mi rasti zajedno sa njima.
Web prezentacija: terraoptima.rs
Imaš pitanje ili komentar?