Da li ste se i vi ovih dana prebacili na rad od kuće? Dobrodošli u tim koji radi od kuće! Šta vam je potrebno? Pa, ono najosnovnije – kompjuter, internet, sto i stolica.
A, u ovom blogu podelićemo sa vama nekoliko saveta kako da namestite svoju kućnu kancelariju i povećate svoju produktivnost.
Kada radite od kuće imate taj luksuz da birate gde će se nalaziti vaša kancelarija. Postavite svoj radni prostor u najmirnijem delu vaše kuće/stana, a po mogućnosti odvojenom od ostalih ukućana i svakodnevnih dešavanja (npr. spavaća soba). Razgovor ukućana, lavež kućnih ljubimaca, spremanje ručka, pa i uključen televizor će vas sigurno ometati, a i uticati na vašu produktivnost.
Ukoliko niste u mogućnosti da se u potpunosti odvojite, gledajte da se vaša kancelarija nalazi „sa strane“ kako ne biste i vi ometali ostale ukućane, a njih zamolite da poštuju vaše radno vreme. Samački život sada ne izgleda toliko loše, zar ne? 😉
Pobrinite se da imate prirodnu svetlost dok radite. Jedan od najboljih načina da ovo postignete, a istovremeno i uštedite prostor, jeste da svoj radni sto stavite ispod prozora. Na primer, prozori okrenuti prema jugu će odlično obaviti ovaj posao.
Studije su pokazale da izloženost prirodnom svetlu ima niz zdravstvenih pogodnosti, uključujući i povećanu produktivnost. Prirodna svetlost prija našim očima, dok nepravilno osvetljenje može prouzrokovati zamor očiju i pospanost, a samim tim i smanjenu produktivnost.
Naravno, ukoliko niste u mogućnosti da sebi obezbedite dovoljno prirodne svetlosti dok radite, pobrinite se da dovoljno osvetlite svoj radni prostor na neki drugi način.
Naravno, želite da sve što vam je potrebno bude pri ruci, ali iznenadili biste se bez čega sve možete. Neuredno radno okruženje je jako opterećujuće i smanjuje efikasnost, te razvrstajte svoje stvari i rešite se bilo čega nepotrebnog. Ako je prostor za odlaganje u vašoj kućnoj kancelariji ograničen, pronađite drugo mesto u kući za predmete i potrepštine koje ređe koristite.
Neuredan radni prostor ne samo da vas može usporiti u radu, već može izazvati nepotreban stres i osećaj zatrpanosti i skučenosti. Dakle, održavajte svoju kancelariju urednom kako biste bolje razmišljali, na vreme obavljali zadatke i imali radno okruženje koje stimuliše produktivnost.
Kako bi vam rad od kuće bio prijatan, mislite na udobnost. Budući da provodite po 8 sati (neki i više) radeći, nema potrebe da naglašavamo koliko je važno da vam bude udobno. Ukoliko ste neki od onih srećnika koji već imaju ergonomsku stolicu, zavidimo vam. A vi ostali impovizujte! Pravite više pauza kako biste ustali, istegnuli se i kretali, dodajte jastuke kao potporu za leđa ili tabure da podignete noge. Bilo šta što će učiniti da vam bude udobno u radnom okruženju.
Da biste zadržali produktivnost koju postižete i na radnom mestu, pokušajte da se držite svoje dosadašnje radne rutine. Dakle, ukoliko počinjete sa radom u 9:00, nemojte ustajati u 8:57 😁 i pravo iz kreveta za radni sto. Dajte sebi vremena da se razbudite, popijete kafu, doručkujete i na miru porazmislite o svim zadacima za predstojeći radni dan. Takođe, obucite se! Da, rad u pidžami zvuči super, ali imaćete osećaj lenjosti i pospanosti, a da ne pominjemo mogući poslovni poziv.
Svakako, rad od kuće ima i svojih prednosti, imate svoj mir, prostor koji vam je poznat, u kom se osećate prijatno i koji ne delite sa više osoba. Odmah u susednoj sobi su ukućani koji će vam za čas skrenuti misli sa stresa prouzrokovanog radnim obavezama. A u pauzama možete spremiti zdrav obrok i odmoriti se od poručivanja brze hrane.
Nadamo se da smo vam pomogli! Budite nam dobro! ✨
Hvala, tekst je pravi. Samo što ja radim u sobi sa 20 meseci starim dečakom, to jest pokušavam da radim