SR

Kako kreirati sadržaj za dosadne branše koji će privući ljude


24.08.2016    12:26

Kako kreirati sadržaj za dosadne branše koji će privući ljude

Svako ko ume da razloži svoje misli i složi sve idejne elemente u linearni tok reči može da piše sadržaj za bilo koji brend u zabavnoj industriji.

Ceo proces pisanja tekstova za takve blogove, časopise i druga izdanja – kojima je cilj da inspirišu ljude, izazovu njihove najintenzivnije emocije, motivišu ih i obaveštavaju o ljudima i stvarima koje vole – je više nego lepo iskustvo.

Međutim, šta se dešava kada se nađete u situaciji u kojoj morate da kreirate sadržaj za kompanije koje ne nude toliko atraktivne i zabavne proizvode i usluge?

Hajde da budemo potpuno iskreni ovde. Pisanje sadržaja za hosting kompaniju nije nimalo lak zadatak. Iako je poprlično bitan, web hosting nije baš stvar koja ljude zaista zanima. One koje ova tematika interesuje, već znaju sve, a one kojima web hosting nije ni na pameti, ne žele da nauče ni osnovne stvari.

Kako onda zainteresovati ljude za stvar oko koje nisu ni najmanje uzbuđeni? – Posmatranjem stvari iz potpuno drugih uglova, poniranjem u suštinu stvari i traženjem zanimljivih informacija koje mogu sve da to povežu.

Kako kreirati sadržaj za dosadne branše koji će privući ljude1 

Kreiranje sadržaja za dosadne biznise je u principu isto kao kreiranje sadržaja za bilo koju drugu granu koja je ljudima zabavna. Jedina dodatna stvar koju treba da preduzmete ovde je da prestanete da razmišljate samo o ključnim rečima i osnovnim SEO trikovima, nego da se snažno fokusirate na to koga ćete svojim sadržajem targetirati.

Kada sednete i zaista razmislite o tome, svaki bizniz je zapravo mašina koja proizvodi rešenja za određene probleme. Ukoliko bi ljudi odjednom izgubili apetit, svi restorani bi gotovo istog momenta bankrotirali. Da su automobili savršeni, auto-mehaničarske radnje ne bi ni postojale, i tako dalje i tako dalje.

Fokusirajte Vaš content marketing na rešavanje problema uz pomoć proizvoda ili usluga koje nudite i  sve više i više ljudi će početi da traga za Vašim sadržajem.

Robin Svajer je napisao odličan članak o ovoj temi na MOZ-u pre godinu dana, pod naslovom The Art of Thinking Sideways: Content Marketing for “Boring” Business. Obavezno ga pročitajte.

Gospodin Svajer je mudro naveo u tekstu: “Da biste kreirali fenomenalan content, morate prevazići sopstvena očekivanja. Ukoliko on ne oduševljava vaše klijente, nikada neće oduševiti ni tržište koje ciljate i doneti one značajne, sočne linkove.” Slažem se u potpunosti, ali smatram da postoji još mnogo toga ovde.

Mislim i da ne postoji dosadna branša, samo dosadan content. Svaki biznis ima svoju zanimljivu stranu. Uvek se može pronaći ono nešto što će mnoge ljude stimulisati da od toga naprave svoj životni poziv.

Živimo u dobu u kojem ljudi mahom donose odluke na osnovu onoga što pročitaju na internetu. Svi se oslanjamo na te informacije i ukoliko su one predstavljene na pravi način, ne postoji ni jedna tema koju ljudi ne bi stavili na svoju listu čitanja.

Ne potcenjujte ono što već imate

Kao neko ko se bavi content marketingom već duže vreme, naučio sam da je analiza svega onog što se nalazi na vašem sajtu prvi korak u pronalaženju načina da kreirate zanimljiv sadržaj koji će Vašu ciljnu publiku navesti na čitanje.

Kamen temeljac Vaše nove content marketing strategije je da shvatite šta je to što ljude, koji već posećuju vaš sajt, motiviše da se iznova vraćaju i postanu redovni čitaoci vaših tekstova. Onog momenta kada to shvatite, imate jaku osnovu koja će Vam kasnije poslužiti za izgradnju nove content strategije.

Analizanje Vašeg sajta može biti zaista zahtevan posao. Tačno, postoje brojne alatke koje će Vam pomoći da ovaj mukotrpan posao završite što brže i bezbolnije, međutim, i uz njihovu pomoć, veliki deo posla ipak morate da uradite sami.

Srećom po Vas, Simon Penson je napisao odličan i vrlo detaljan tekst koji se bavi ovom problematikom. Nakon čitanja Simonovog teksta, pokupićete neke dobre savete o tome kako da izvršite analizu svog sajta, a da tokom tog procesa potpuno ne izgubite razum.

Pravite sadržaj namenjen Vašoj publici, a ne Vama

Mnogima se desi ta greška. Svi prave sadržaj koji oni smatraju interesantnim, a da ne stanu ni za sekund da razmisle o činjenici da njihova ciljna publika možda ne deli njihov entuzijazam po tom pitanju.  

Treba imati u vidu da je namera Vašeg potencijalnog korisnika možda najvažnija stvar koju treba da znate prilikom kreiranja content marketing strategije.

Iako je ovo stvar koju skoro svako ko koristi internet zna, ljudi ipak nekako uspeju da uprskaju stvar. Mnogi i dalje kreiraju biznis sadržaje onlajn koji su sterilni, dosadni i nikome se ne sviđaju, samo zato što ne vide content marketing kao nešto više od pukog pisanja za ključne reči.

Da, izbor ključnih reči igra veoma važnu ulogu u Vašoj content marketing strategiji, ali ne treba da uložite svu energiju samo u to. Poenta svake content marketing strategije je da navede korisnika da se vrati po još. Vaš zadatak je da otkrijete šta Vašim potencijalnim klijentima treba i da im to pružite na način na koji njima odgovara.

Dakle, Vaš sadržaj treba da bude kreiran tako da se podudara sa interesovanjima Vaše publike. Kako biste uspeli u tome, morate prvo otkriti kome se Vi zapravo obraćate. Morate otkriti ko su Vaši potencijalni klijenti, šta vole, šta ne vole, koje sajtove posećuju i kakav sadržaj inače prate.

Ken Mekartur je napisao kratak, ali sjajan tekst na svom blogu o tome kako da otkrijete ko pripada Vašoj ciljnoj publici. Pročitajte ga, mislim da Vam može pomoću da steknete bolju sliku o tome na koga i na šta treba da se fokusirate.

Na primer, prema podacima koje smo mi analizirali, većina ljudi koja posećuje naš sajt na dnevnoj, nedeljnoj i mesečnoj bazi su vlasnici malih ili srednjih onlajn preduzeća (ili planiraju da osnuju jedno) kojima je potrebna stabilna hosting kompanija sa dobro obučenom tehničkom podrškom na koju mogu da se oslone.

Analizirajući detaljnije, došli smo do zaključka da naša ciljna publika posećuje sajtove kao što su Search Engine Land, MOZ, Content Marketing Institute, Backlink, HubSpot, na kojima se uglavnom objavljuju tekstovi koji služe edukaciji  mladih preduzetnika i pomaže im da prevaziđu neke uobičajene probleme koje ljudi inače prave kada započinju onlajn biznis. Imajući to u vidu, odlučili smo da se fokusiramo na pisanje sadržaja koji je direktno povezan sa vođenjem uspešnog onlajn biznisa.

Kako kreirati sadržaj za dosadne branše koji će privući ljude2

Mi našoj ciljnoj publici konstantno pružamo sadržaj koji njima odgovara. Svaka naša marketing strategija je usmerena isključivo na korisnika, što je vrlo bitno jer naši klijenti na taj način dobijaju kvalitetnu uslugu, a i mi dolazimo do prave klijentele.   

Što je brzo to je i kuso

Iako je ovo dobra strategija, ipak postoje neki nedostaci. Potrebno je vreme da se napravi takav sadržaj, a svi znamo da mnogi vlasnici preduzeća mrze da čekaju.

Uvek me iznenađuje kako ljudi u poslovnom svetu tako brzo dižu ruke od pisanja blogova jer ne doprinosi prodaji i ne dobije instantno hiljade pratilaca. Mnogi staromodni biznismeni ne shvataju da moraju imati strpljenja kada se radi o sadržaju. Oni su svi opsednuti raznim statistikama, koje su zapravo besmislene i ne mogu da izmere uticaj koji sadržaj ima na njihov biznis.

Content marketing nije kao onlajn reklamiranje. Ne možete tačno videti kako utiče na Vaš biznis samo kroz gledanje u brojeve. Pored toga što gradi Vašu publiku i pomaže Vam da se popnete vrh rezultata Gugl pretrage, ova forma marketinga ima značajan uticaj i na ugled Vašeg brenda, što je prilično bitno. Ako Vas smatraju pouzdanim izvorom i ekspertom u Vašoj branši, to nema cenu. Ta činjenica će podstaći ljude da pričaju o Vama onlajn i oflajn i pomoći Vam da postanete jedan od glavnih igrača u Vašem poslu.

Ako primetite da su ljudi zainteresovani za Vaš saržaj, ako komentarišu Vaše postove i šeruju ih sa svojim prijateljima i poslovnim saradnicima, onda se držite Vaše content marketing strategije iako ne ide onako dobro kako ste se nadali. Ljudima je potrebno vreme da steknu nove navike. Moraćete da napišete još hiljade tekstova i studija slučaja da biste naveli ljude da posećuju Vaš sajt svakodnevno i da im to postane nov “home page”.

Budite pametni i uporni i Vaši napori će isplatiti, to Vam tvrdim.

Goran Mirković @ unlimited.rs

unlimited.rs web hosting

Mi smo web hosting provajder iz Beograda. Kroz naše objave na blogu trudimo se da pričamo o korisnim i praktičnim temama na jeziku adaptiranim za sve čitaoce. Prenosimo praktična iskustva i neograničeno znanje za sve!

Imaš pitanje ili komentar?

Uneseni podaci moraju biti validni

Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

Želite da stupite u kontakt sa nama?

KONTAKTIRAJTE NAS
+381 11 428 08 08
[email protected]
Pokreni odmah