SR

Motivišite ljude da prave više konverzija na Vašem sajtu pomoću ova 4 trika


10.08.2016    15:07

Motivišite ljude da prave više konverzija na Vašem sajtu pomoću ova 4 trika

Nebitno ko si i čime se baviš, jedno je sigurno – svi smo mi u poslu da bi pravili što više novca za nas ili naše poslodavce. Prodaja je temelj svakog smislenog i zdravog biznisa. Zauvek je bila, zauvek će i biti. A kako i ne bi? – Svaki poslovni entitet, bio on velik ili mali, doživljava je kao svoj primarni cilj. Sve što radimo za naš biznisa, radimo u službi prodaje. Ako imamo problema s generisanjem novih korisnika, samo je pitanje vremena kada će naš posao krenuti polako da propada.

Bez novih prodaja, biznis polako prestaje da postoji. Nema tu mnogo mudrovanja. Ako ne praviš pare, tvom brendu se ne piše dobro. Ovo je glavni razlog zašto svi ozbiljni biznisi ulažu 110% posto sebe u razne promotivne svrhe, ne bi li animirali i šarmirali svoje potencijalne klijente da zapravo kupe neke od njihovih proizvoda i usluga. Oni zaista čine sve što je u njihovoj moći da nateraju ljude da primete njihovu aktivnost, motivišu ih da posete njihov vebsajt i eventualno obave određenu željenu radnju na istom.

Iako ovo zvuči kao prilično jednostavan plan, svi koji su već neko vreme u biznisu vrlo dobro znaju koliko je zapravo teško ostvariti neku novu prodaju. Mi živimo u vremenu gde skoro svaki mogući biznis ima mogućnost da posluje na globalnom nivou. Svako ko ima makar malo znanja o tome kako Internet funkcioniše, poseduje moć da dopre do svojih ciljanih kupaca u svim krajevima sveta. Zahvaljući tome, nebitno u kojoj niši poslujete – ako je profitabilna, morate biti spremni da se borite s određenom konkurencijom za svoje buduće kupce.

saga59sgf

Kao da ova muka nije dovoljna sama po sebi, u današnje vreme, sve manji broj ljudi ima običaj da nasumično obilazi prodajna mesta. Verovali ili ne, vrlo su male šanse da će danas neko slučajno sam od sebe doći do Vašeg poslovnog objekta da vidi šta se tu dešava. Naravno, svuda postoje izuzeci. Ovo pravilo ne važi ako npr. imate butik.

Današnji kupci su izuzetno promišljeni, obrazovani i dobro informisani. Sve njihove odluke potkovane su sadržajem i informacijama koje se nalaze na netu. Imajući ovo na umu, većina digitalnih marketara (uključujući i mene) shvata da ne može da očekuje od ljudi da kupe neke od njihovih proizvoda i usluga samo zato što smo su to tražili od njih. Jok. Da bi ubedili našu ciljanu grupu da napravi bilo kakvu konverziju na našem sajtu, mi joj moramo dati nešto zauzvrat. Nebitno da li to bila informacija, promotivni kod ili nešto treće – mi moramo konstantno da imamo na umu da se konverzije ne prave same od sebe.

Da bi počeli da zarađujemo kako treba, neophodno je da postanemo mnogo više od običnih prodavaca. Pred nama je zadatak koje zahteva od nas da pronađemo način kako da šarmiramo našu ciljanu grupu i kako suptilno i efektivno da utičemo na njihov proces odlučivanja.

Od prisilnog guranja reklama pod nos nema ništa. Mora se zauzeti drugačiji stav i odnos prema prodaji i generisanju novih korisnika.

konverz1

Zašto?  – Pa, zato što oglasi stvarno ne prodaju više proizvode – to sad sadržaj radi. I ne samo sadržaj, već sve te ostale sitnice koje utiču na ljudsku svest i pomažu nam da utičemo bolje na našu publiku.
Danas želim upravo na to da se fokusiram. Danas ću Vam pisati o nekolicini trikova pomoću kojih marketari šarmiraju svoje korisnike i suptilno ih motivišu da prave što više konverzija na njihovim sajtovima.

Igra dobiti

Zaista nije važno čime se bavite i kojih dimenzija je Vaš biznis – optimizacija konverzija je nešto što niko ne doživljava kao lagan zadatak. Iako je Vaša misija prilično jasna ovde, uticati na posetioce da preduzmu neku akciju na Vašem sajtu nikada nije tako jednostavno kao što može da izgleda.

Ako pokušate nešto prisilno da im gurate od nos, 9 od 10 ljudi će se pobuniti protiv Vaših oglasa i ponuda. Oni će u roku sekunde napustiti Vaš i nikad se više neće vratiti. Zašto? – Pa , zato što će Vas doživeti kao potpunog očajnika koji ima samo jednu stvar na umu – da im otme novac.

charm-your-audience-into-making-more-conversions-with-these_block_4

Naravno, Vi to ne želite. Niko ne želi da plasira takvu sliku o sebi kada je biznis u pitanju. Zato je izuzezno važno da imate na umu da je Vaš cilj ovde da samo podstaknete Vaše korisnike da sami naprave određenu konverziju, a ne da ih maltretirate dok ne kupe nešto od Vas.

Izbegavanje minusa

Jedna od mojih omiljenih strategija za generisanje konverzija je svakako izbegavanje minusa.

Istraživanja su pokazala da ljude više zanima kako da izbegnu određeni gubitak, nego kako da dobiju nešto. Najuspešniji trgovci znaju to. Stoga, oni uvek pokušavaju da priđu svojim potencijalnim klijentima s porukama i ponudama koje garantuju uspeh, odnosno ne nose nikakvu dozu rizika.

Ako postoji makar i minimalna šansa da Vaši korisnici izađu kao gubitnici iz određenog dogovora ili akcije – oni će momentalno bataliti priču! Zato neophodno da radite sve što je u Vašoj moći da hranite Vaše klijente sadržajem koji uliva dodatno poverenje u Vaše proizvode i usluge, i otklanja bilo kakvu dozu rizika po njih i njihovo poslovanje s Vama.

Danas se prodaje benefitima. Ničim više. Stoga, potrudite sa da Vaši klijenti konstantno vide neku korist u poslovanja s Vašim brendom. Takođe, vrlo je važno da Vaši korisnici znaju i koliko su zapravo troškova i problema izbegli time što su se odlučili da segment svoj biznisa povere upravo Vama. Groupon je sjajan primer za ovo. Ova kompanija fantastično kontroliše benefite i gubitke. Oni doslovno svojim klijentima pokažu u cent koliko će novca uštedeti ako iskoriste neku od njihovih promocija. Govoreći iz iskustva, ljudi su zapravo spremni i neplanski da potroše određeni novac, ako im se određena ponuda predstavi tako da oni shvate da izbegavaju dodatni trošak.

Demo verzije

Ne mogu dovoljno naglasiti značaj pružanja besplatnih demo verzija Vašim klijentima. Kao prirodni nastavak gore navedenog pristupa, besplatne demo verzije donose veoma dobre rezultate u poslovnom svetu. Zašto? Pa, zato što mnogi imaju tendenciju da precenjuju stvari i tokom tog procesa skrenu s puta. Oni počinju da razvijaju raznorazne sumnje, koje rezultuju stvaranjem dodatnog sloja rizika.

Ali, to se može sprečiti pružanjem besplatnih demo verzija Vaših usluga. Pored toga što ćete Vašoj ciljanoj publici time pokazati da imate poverenja u Vaše proizvode i usluge, na taj način takođe koristite gubitak na najbolji mogući način. Dajete nešto besplatno i ne tražite ništa zauzvrat.

charm-your-audience-into-making-more-conversions-with-these_block_6

To je fantastično!

Zašto? Zato što na taj način angažujete svoje korisnike. Pored toga, pružate im priliku da vide šta se krije iza kulisa pre nego što odluče da kupe Vaš proizvod ili Vašu uslugu. Zato ja, kada uspem da navedem ljude da probaju moj proizvod ili uslugu, činim sve što je u mojoj moći da im pružim dodatni sadržaj iz kog će moći da nauče kako da ih koriste na pravi način. Ova strategija je zaslužna za mnoge moje uspehe u prošlosti. Nakon što ljudi vide vrednost Vaših usluga i kada nauče da ih koriste, oni će se najverovatnije vezati za Vaš biznis i postati dugoročni klijenti.

“Ti to možeš” metod

Jedan od razloga zašto ljudi ne kupuju nešto je zato što zapravo ne razumeju šta je to. Većina ljudi ne ode da kupi nešto što im se čini interesantno upravo zato što nisu sigurni da li će umeti da koriste to na pravi način. Ova pojava je naročito uočljiva u IT svetu, posebno kada se radi o alatima i softverima. Naravno, cena takođe igra veliku ulogu, ali ipak ne toliko veliku da otera prave kupce.

Imajući to u vidu, Vaš posao je da ubedite Vašu ciljanu publiku da će oni dobiti kvalitet u zamenu za njihov novac, ukoliko se odluče za Vaše usluge. Oni moraju znati da neće biti potrebno da provode sate i sate  učeći kako Vaš softver radi.

azeak_5

Zato većina velikih brendova, kao SEMRush, proizvode razne vrste sadržaja kroz koje prikazuju svojim korisnicima kako da izvuku maksimum iz svoje pretplate. Na ovaj način možete poboljšati svoje konverzije – obrazujte svoje korisnike i stalno im pružajte sve vrste saveta i trikova o tome kako da budu uspešni u svom poslu.

Ubedite ih i nagradite

Morate stalno ubeđivati svoju publiku da su napravili pravi izbor kada su odlučili da posluju sa Vama i da je njihov uspeh neizbežan samo ukoliko se drže Vas.

Zbog toga je važno nagraditi uspeh i pisati različite slučajeve upotrebe i studije slučaja koje prikazuju kako su određeni ljudi na najbolji način iskoristili poslovanje sa Vama.

Ljudi uče na primerima drugih.  I zbog toga je dobro da vide da neko sličan njima napreduje na svim frontovima. Oni se na taj način mogu poistovetiti sa njihovim uspehom. Zbog toga marketinški sadržaj treba da bude na vrhu Vaše liste prioriteta. Zaista funkcioniše, ukoliko znate kako da ga koristite na pravi način. Sadržaj Vam može pomoći da utrostručite Vaše konverzije, samo ako uložite malo razmišljanja i ako počnete da mislite kao Vaši postojeći i potencijalni korisnici.

Pored toga, treba konstantno da motivišete svoje korisnike, da im dajete povratne informacije i da ih nagradite kada urade nešto kako treba ili za neki jubilej.

Važno je da činite Vaše dugoročne korisnike stalno zadovoljnim. Nije tolliko teško zadovoljiti klijente koji već vole Vaš brend, ali je jako velika greška ne učiniti stvarni napor kako bi se oni osećali posebno. Kako to? Pa, ovi ljudi su obično oni koji veruju Vašem brendu i Vašim uslugama i verovatno bi bili spremni da kupe veći paket ukoliko im date dovoljno razloga da to učine. Zbog toga treba da planirate unapred i da se fokusirate na budućnost. Morate se dobro pobrinuti za njih i davati im dobre ponude i popuste, jer postoji velika mogućnost da se ovi ljudi ponovo naprave konverziju na Vašem sajtu.

Hvala Vam što ste odvojili vreme da pročitate ovaj članak. Ako imate nešto da dodate ili pitate, molim Vas da podelite svoje misli sa nama u sekciji za komentare.

Hvala na čitanju!

Goran Mirković @unlimited.rs

unlimited.rs web hosting

Mi smo web hosting provajder iz Beograda. Kroz naše objave na blogu trudimo se da pričamo o korisnim i praktičnim temama na jeziku adaptiranim za sve čitaoce. Prenosimo praktična iskustva i neograničeno znanje za sve!

Imaš pitanje ili komentar?

Uneseni podaci moraju biti validni

Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

Želite da stupite u kontakt sa nama?

KONTAKTIRAJTE NAS
+381 11 428 08 08
[email protected]
Pokreni odmah