Svaka osoba koja ukuca u Google ime Vašeg brenda ili neke od ključnih reči za koje ste optimizovali Vaš sajt, i naleti na gomilu linkova koji blate Vašu uslugu i poslovanje – iste sekunde će otpisati Vašu kompaniju kao realnu opciju za saradnju i krenuti da traga za alternativnim brendovima koji se bolje kotiraju na netu.

Ovo je posebno tačno u web hostingu. Ovde onlajn reputacija igra jednu od bitnijih uloga.

Pre nego što odaberu određenog provajdera da im hostuje sajt, ljudi prvo vrlo temeljno istraže tržište. Oni pročitaju sve što mogu da nađu na netu o hostingu i svim mogućim kompanijama koje nude takve usluge. Tek kada prođu kroz sve, ljudi krenu da prave selekciju na osnovu onoga što su videli onlajn.

Odnos cena i kvaliteta, komentari korisnika, stabilnost mreže, način na koji je osigurana bezbednost podataka klijenata – ovu su samo neki od detalja na koji današnji potrošači imaju običaj da obrate pažnju pre nego što stupe u kontakt s nekim hosting provajderom i krenu ozbiljnije da pregovaraju o eventualnoj migraciji svog sajta na njihove servere.

Upravo zbog toga je izuzetno bitno da ništa ne prepustite slučaju i krenete da pratite sve što se o vama piše po netu.

Ako želite da vodite uspešan onlajn biznis, od velike je važnosti da osigurate da veliki deo komentara koji se pišu o vama – bude u superlativu.

Onlajn reputacija je izuzetno osetljiva stvar – dovoljan je samo jedan propust, jedna greška, i vaš brend može da pukne kao staklo. Svako ko gugla vaš brend i naleti na linkove koji govore negativne stvari o vašem poslovanju, automatski će vas otpisati kao realnu opciju za saradnju. Niko ne želi da rizikuje. Niko ne želi da plati lošu uslugu i sarađuje sa kompanijom koju svi digitalno blate.

Nije toliko važno na šta se klijent požalio putem te javne kritike, i da li je njegova primedba smislena ili ne – svakako je ne smete ostaviti da tek tako visi u rezultatima pretrage za vaš brend. Zašto? – Pa, zato što ta ista kritika loše utiče na vašu prodajnu i tržišnu vrednost. Taj jedan negativan komentar je u stanju da diskredituje sveukupan kvalitet vaših proizvoda i usluga, te je veoma bitno da brzo i efektivno reagujete na ovakve probleme.

Kako biste naučili kako da se rešite negativnih komentara, odnosno kako da ih zatrpate toliko duboku u Google-ovoj pretrazi da niko živ ne može da ih nađe – pročitajte novi tekst našeg Gorana Mirkovića na Netokraciji. U tom članku, Goran je izdvojio sve korake koje treba da preduzmete kako biste uspešno sklonili neželjeni sadržaj sa prve stranice Google-a.